Culture, as it is known, affects human’s thoughts
structures, behavior patterns and this situation plays role in formation of
communication styles. Ethnographic communication examines person’s verbal and nonverbal
communication form in context of cultural. It is possible to encounter with
ethnographic codes in both real life and television screen. It can be reached
to information about people’s values, clothing styles, communication styles,
language features, norms, belief structures, rituals in especially television movies
described a certain historical period. With these codes products using movies
characters and reminiscenting that erahave become consumption tools. So popular
culture is made as commercialization of culture.
This study deals with ethnographic communication
codes used in “Diriliş Ertuğrul” which is one of Turkish television movies
according to SPEAKING acronym of Hymes. The purpose of study is that analyzing
Turkish movies as product of popular culture in terms of ethnographic
communication. In this way, the cultural context reading of codes such as
clothing style, forms of speech, behaviors, communication tools of players in “Dirilis
Ertugrul” movie is provided accurately.
Popular Culture Media Communication Ethnographic Communication Television Movies
Kültür, insanların düşünce yapılarını, davranış
kalıplarını etkilemekte ve bu durum, iletişim tarzlarının şekillenmesinde rol
oynamaktadır. Kültürün iletişim üzerindeki etkilerini inceleyen etnografik
iletişim, kişilerin sözlü ve sözsüz iletişimim biçimlerini kültürel bağlamda
incelemektedir. Gerek gerçek yaşamda gerekse televizyon ekranlarında etnografik
iletişim kodlarını görmek mümkündür. Özellikle belli bir tarihi dönemin
anlatıldığı televizyon dizilerinde o döneme ilişkin insanların değerleri, giyim
tarzları, haberleşme şekilleri, dil özellikleri, normları, inanç yapıları,
ritüelleri...vb hakkında bilgiye
ulaşılmaktadır. Bu kodlarla birlikte dizi karakterlerinin kullandıkları ve o
dönemi çağrıştıran ürünler, tüketim aracı haline gelmekte, böylece kültürün
ticarileştirilmesi olarak tanımlanan popüler kültür oluşmaktadır. Bu çalışma,
Hymes’ın SPEAKING akronumuna göre Türk televizyon dizilerinden biri olan Diriliş“Ertuğrul”
dizisinde kullanılan etnografik iletişim kodlarını incelemektedir. Çalışmanın
amacı, popüler kültür ürünü olarak Türk televizyon dizilerinden seçilen örnek
bir diziyi etnografik iletişim açısından değerlendirilmektedir. Böylece
kültürel özellikler bağlamında Diriliş “Ertuğrul” dizisinde yer alan
oyuncuların giyim tarzı, konuşma biçimleri, davranışları, kullandıkları
iletişim araçları gibi etnografik iletişim kodların doğru bir şekilde okunması sağlanmaktadır.
Kültür Medya İletişim Etnografik İletişim Televizyon Dizileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 7 |