Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Departure” Name Analıysıs of Abidin Elderoğlu’s Turkish War of İndependece Themed Paintings

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 383 - 395, 17.03.2017

Öz

During the 19th century the Ottoman Empire has had considerable amount
of new kinds of modeling in education, experiences in thought, and
westernization and modernization. After the first painters were sent abroad to
receive art education, that Republican era painters have followed the same path
has been a milestone for our country in terms of acquiring new techniques in
art. This process started with the return of young painters that were overseas
for educational purposes with the onset of the First World War.

We can say that painters like Abidin Elderoğlu were the first to show
in their works the contemporary social phenomenon in Turkish art of painting.





The best way to understand the concept of art
is by analyzing works of art. Iconographic analysis is to establish a
relationship between the topic and concept, and forms that make up the backbone
of objects of art, to discover stories and allegories by analyzing the imagined
impressions. Iconological analysis is to determine, the era in which the work
of art was made, its historical characteristics, the personality of the artist
and the effects of that era on the work or art.    

Kaynakça

  • Gönenç, T. (Şubat 1989). Abidin Elderoğlu: Sürekli Arayış ve Sürekli Buluşun Ustası, İstanbul: Sanat Çevresi, S. 124, s. 5
  • Resim 1. Abidin Elderoğlu, Ayrılış, 1935, Tuvale Yağlıboya, 182x153 cm İzmir Resim Heykel Müzesi.

Abidin Elderoğlu’nun Kurtuluş Savaşı Temalı “Ayrılış” İsimli Tablosunun Çözümlemesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 383 - 395, 17.03.2017

Öz

Osmanlı Devleti XIX.
yüzyılda, çağdaşlaşma adına bir takım hareketlilikler göstermiştir. Eğitim
alanında yeni modellemelerde bulunmak için, düşünce deneyimleri, diğer
alanlarda batılılaşma ve sanat eğitimi almak amacıyla ülke dışına
gönderilmişlerdir. İlk ressamlarımızdan sonra, Cumhuriyet dönemi ressamlarının
da bu yolu takip etmesi, yeni sanat tekniklerinin kazandırılması bakımından
ülkemiz adına bir dönüm noktası olmuştur. Eğitim amaçlı yurt dışında bulunan bu
genç ressamlarımızın Birinci Dünya Savaşı’yla beraber vatana dönüşüyle bu süreç
başlamıştır. 

Abidin Elderoğlu gibi
ressamlarımız, Türk resim sanatında aktüel toplumsal fenomenleri çalışmalarında
göstermeleri bakımından bir ilke imza atmışlardır diyebiliriz.





Sanat olgusunu anlamanın en
iyi yolu, sanat yapıtını çözümlemekle mümkündür. İkonografik çözümleme, sanat
objelerinde iskeleti oluşturan formlarla, konu ve konsept arasında bir ilişki
kurulmasını, hayal edilen izlenimlerin çözümlenerek, hikaye ve alegoriler
tespit edilmesini amaçlamaktadır. İkonolojik çözümlemeyle de, sanat yapıtının
yapıldığı dönemi, tarihsel özelliklerini sanatçının kişiliğini ve yaşadığı
dönemin sanat yapıtına etkisini belirlemek içindir.

Kaynakça

  • Gönenç, T. (Şubat 1989). Abidin Elderoğlu: Sürekli Arayış ve Sürekli Buluşun Ustası, İstanbul: Sanat Çevresi, S. 124, s. 5
  • Resim 1. Abidin Elderoğlu, Ayrılış, 1935, Tuvale Yağlıboya, 182x153 cm İzmir Resim Heykel Müzesi.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ufuk Alkan

Mehmet Emin Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alkan, U., & Kahraman, M. E. (2017). Abidin Elderoğlu’nun Kurtuluş Savaşı Temalı “Ayrılış” İsimli Tablosunun Çözümlemesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 383-395. https://doi.org/10.15869/itobiad.281976
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.