Osmanlı Dönemi’nde başlayan Türk Modernleşmesi sürecinde Modern Türk Müziği’nin temelleri atıldı. Ulusal bir dil oluşturma düşüncesi etrafında Geleneksel Türk Müziği gereçlerinden yararlanma eğilimi kimi ilk kuşak bestecilerinde farklı biçimlerde izlendi. Ahmed Adnan Saygun, Necil Kazım Akses ve Ulvi Cemal Erkin gibi ilk kuşak Modern Türk Müziği bestecilerinde de rastlanan dörtlü akorlar ile geleneksel müzikal gereçlerin kullanılması Kemal İlerici tarafından bir sistem önerisine dönüştü. Çağdaş Modern Türk Müziği bestecisi açısından somut olarak ortaya koyulmuş bu sistemin değerlendirilmesi önem taşımaktadır ve bu değerlendirmeler ışığında sistemin Çağdaş Modern Türk Müziği’ne sunabileceği katkının ne olabileceğine ilişkin çıkarımlar yapılabilecektir.
Çağdağ Modern Türk Müziği Geleneksel Türk Müziği Dörtlü Armoni Kemal İlerici Dörtlü Armoni Sistemi Çağdaş Modern Türk Müziği Bestecisi
In the process of Turkish Modernization which started in the Ottoman period, the foundations of Modern Turkish Music were laid. The tendency to use the Traditional Turkish Music instruments around the idea of creating a national language was seen in different forms in some first generation composers. The use of quartet chords and traditional musical instruments, also found in the first generation Modern Turkish Music composers such as Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazim Akses and Ulvi Cemal Erkin, turned into a system proposal by Kemal İlerici. It is important to evaluate this system that has been put forward tangible in terms of Contemporary Modern Turkish Music composer and it is possible to make conclusions about what the contribution of the system can be presented by Contemporary Modern Turkish Music in the light of these evaluations.
Contemporary Modern Turkish Music Traditional Turkish Music Quartet Harmony Kemal Progressive Quartet Harmony System Contemporary Modern Turkish Music Composer
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |