Fiziksel
bir ihtiyaç olan yemek, içerdiği kültürel ve dini kodlarla bireylerin kimlik
inşasında önemli bir unsur olmasının yanı sıra toplumsalın her alanına sirayet
ederek şekillenmesine neden olmakta,
taşıdığı dini simgesel anlamlarla bireylerin beslenme/yemek kültürünün
oluşmasını sağlamaktadır. Ayrıca farklı dine inananlarla arasındaki simgesel sınırın
çizilmesinde dinin yemek üzerindeki etkisinin başrolde yer aldığı da
görülmektedir. Din, yemeği insanın dünyayla ilişkisinin başlangıç noktasına
koymakta, inanç sisteminin inşasında dinsel kimlik aracı haline getirmekte ve
inananlarına da vaat ettiği cennette mükafatlandırma aracı olarak sunmaktadır. Bu
çalışmada yaşamın her alanında kendini hissettiren bir olgu olarak dinin –İslam
dini özelinde- toplumların yemek kültürünü etkilemesi bağlamında bireylerin
yemek/gıda tercihlerini nasıl etkilediği ve dinin beslenme üzerinden inanç
sistemini nasıl kurduğu ele alınmıştır.
Food which is a physical necessity is an important element in the
identification of individuals with the cultural and religious codes. At the
same time, it is shaped by spreading to all spheres of society. The meal
provides the nutrition / food culture of the individuals with the religious
symbolic meanings it carries. Moreover, the influence of religion on food is
seen as the main role of drawing symbolic boundaries between different
religious believers. Religion puts food at the beginning of the relationship of
people with the world. In addition, food
is transformed into a religious identity tool in the belief system and it is
presented as a means of rewarding in the heaven promised to its believers. In
this context, this study examines the influence of religion on the food
cultures of individuals. At the same time, in this study, the relationship
between nutrition and religion and the belief system that emerged as a result
of it, has been discussed in specifics Islam religion
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |