There are
various studies on the schools which are opened by foreign or non- Muslims in
our educational history. However, studies on schools that opened by Muslim
Turks in Europe or other non- Muslim regions are very limited. In addition
there are no studies on attempts to open schools by Muslims in abroad. The
subject of this study is the Medrese-i Şarkiyye, which is Ahmet Kâmi Bey’s
attempt to open a school in Geneva. This study contains information about
school’s program, which contains detailed information on the topics such as the
purpose of the school, registration requirements, lessons, fees and daily and
annual schedule. It is understood that the school is considered as a
preparatory school and the dormitory function has come to the forefront when
the program examined. Although the program is available, it is not possible to
reach the information on whether the school opened or not.
Kami Bey Madrasah Turkish Educational History School Program
Eğitim
tarihimizde bakıldığında Türkiye’de açılan yabancı okullar ve gayrimüslimlerin
açtığı okullara ilişkin çeşitli çalışmalar yapılmış iken yurt dışında Müslüman
Türklerin açtıkları ya da açmaya teşebbüs ettikleri okullara ilişkin çalışmalar
oldukça sınırlıdır. Bu çalışmada Ahmet Kâmi Bey’in İsviçre’nin Cenevre şehrinde
açmaya teşebbüs ettiği Medrese-i Şarkiyye adlı okul hakkında, okula ilişkin
hazırlanan program üzerinden bilgi verilmiştir. Hazırlanan programda açılmak
istenen okulun amacı, kayıt şartları, verilecek dersler, ücretler, günlük ve
yıllık program gibi konularda detaylı bilgi verilmiştir. Programa bakıldığında,
okulun hazırlık okulu mahiyetinde olduğu ve daha ziyade yurt işlevi göreceği;
dil eğitiminin yanı sıra öğrencilere gitmek istedikleri fakülte programlarına
yönelik seçmeli derslerin öğretileceği anlaşılmaktadır. Programda ayrıca İslami
ve kültürel değerlerin kaybedilmemesi amacıyla eğitim verileceğine de vurgu
yapılmıştır. Programı elimizde olsa da bahsi geçen okulun açılıp açılmadığına
ilişkin bilgiye ise ulaşılamamıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |