The main aim of this study is to assess the academic achievement statuses of third grade students according to various variables. The study has been conducted using the relational screening model. The universe of the research is formed by the students of teacher education for primary school programme at Fırat University. The collected data are analyzed according to clustering, log-square, correlation and regression analysis. According to the findings of the research, there is a significant link between friendship relations and academic achievement. It has been determined that the courses having the greatest effect upon the achievement averages of students of the programme in question are sociology, art education and written expression courses, respectively. The fact that participants consist of third-year students has led to concerns that a deliberative distribution of courses may not have been achieved in terms of assuming a professional identity. It is therefore suggested that vocational courses may be offered beginning from earlier grades.
Friendship Relations, Academic Achievement, Expectation, Perception of Proficiency, Teacher for Primary School
Bu araştırmanın genel amacı sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın Evrenini Fırat Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan veriler kümeleme, kay-kare, korelasyon ve regresyon analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre arkadaşlık ilişkileri ile akademik başarı arasında anlamlı düzeyde ilişki vardır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerin başarı ortalamalarını en çok yordayan derslerin sırasıyla sosyoloji, sanat eğitimi ve yazılı anlatım dersleri olduğu belirlenmiştir. Araştırma katılımcılarının üçüncü sınıf öğrencileri olması mesleki kimliğe bürünme anlamında bilinçli bir ders dağılımının yapılmamış olabileceği endişesini beraberinde getirmiştir. Bu yönüyle meslek derslerinin daha erken dönemlerde verilmeye başlanması önerilebilir.
Arkadaşlık İlişkileri, Akademik Başarı, Beklenti, Yeterlik Algısı, Sınıf Öğretmenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2018 |
Başvuru Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 7, Sayı 1 |
APA | Tuncer, M. & Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 7 (1) , 481-493 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/itobiad/issue/34318/383623 |
Türkiye İlahiyat Araştırmaları Dergisi, İtobiad kapsamındadır.