Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim Perspektifinden Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyaları

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 4, 2785 - 2809, 31.12.2019
https://doi.org/10.15869/itobiad.591096

Öz

Siyaset ve iletişim
bilimlerinin kesişim noktasında bulunan siyasal iletişim üzerine yapılan çalışmalar,
eleştirel ve Anglo-Amerikan olmak üzere 2 ana yaklaşım çerçevesinde
yürütülmektedir. Anglo-Amerikan yaklaşım çerçevesinde ele alınan çalışmalar
iletişimi, iletişim araçlarının kamuoyunun oluşumundaki etkilerini konu yapmış
çalışmalardır. Buna karşılık, eleştirel kuram pespektifinden siyasal iletişim,
deneysel çalışmaları içermekle birlikte saf ampirizme karşıdır ve eleştireldir.
Bu çalışmada, iletişim bilimi genelinde siyasal iletişim kavramı, unsurları ve
tarihsel arka planı betimleyici bir çerçevede işlenmektedir. Çalışma kapsamında
siyasal iletişimin kavramsal boyutunun yanısıra, siyasal iletişimin aktörleri,
seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntem ve araçları Türkiye’de
özellikle 1946 – 1995 yılları arasındaki yürütülen seçim kampanları örnekleri
özelinde ele alınarak Anglo-Amerikan yaklaşımdan etkilenişi ortaya konmaya
çalışılmıştır.



 Küresel iletişim perspektifinden siyasal iletişim ve seçim
kampanyalarının ABD’deki uygulamaları çerçevesinde Türkiye’deki yansımalarına
bakıldığında görülmektedir ki siyasal partilerin seçmenleriyle kurdukları
iletişim seçim dönemlerinde yoğunlaşmakta, gerek kullanılan yöntem gerek
kullanılan iletişim araçları ve gerekse gönderilen mesaj kapsamları diğer
dönemlerden daha farklı ve yoğun olmaktadır.

Kaynakça

  • Aristoteles (1995). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, No. 442Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, İkinci Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Çam, Esat (2000). Siyaset Bilimine Giriş, İstanbul: Der Yayınları Diamond, E., Bates, S., (1992). The Spot, Cambridge, Mass., MIT Press Kışlalı, Ahmet Taner (2002). Siyaset Bilimi, 9.Baskı, Ankara: İmge KitabeviMcNair, Brian (2003). An Introduction to Political Communication, London, Routledge Publication Özkan, Necati (2004). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul, MediaCat YayınlarıRichard M.Perloff, (1998). Political Communication: Politics, Press and Publics in America, London: Mahwah Nj. Sequela, Jacques (1990). Yarın Çok Star Olacak, İstanbul: Afa Yayınları Tokgöz, Oya (2008). Siyasal İletişimi Anlamak, İstanbul: İmge KitabeviTokgöz, Oya, (1991). Türkiye’de 1983 ve 1987 Genel Seçimlerinde Kullanılan Siyasal Reklamlar, Ankara, Amme İdaresi Dergisi, cilt 24, sayı 1Uztuğ, Ferruh (2004). Siyasal İletişim Yönetimi Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: MediaCat YayınlarıYaylagül, Levent, (2006). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Dipnot YayınlarıTakvim Gazetesi, 27 Haziran 2007 tarihli sayısı Uslu, Zeynep Karahan, “Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri” http://www.zkuslu.com/tr/ (12.06.2016).2009 KKTC Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi

Political Communication and Election Campaigns from the Communication Perspective

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 4, 2785 - 2809, 31.12.2019
https://doi.org/10.15869/itobiad.591096

Öz

Studies on political communication which is at
the intersection point of politics and communication sciences are conducted
within the scope of two main approaches – critical and Anglo-American
approaches. Studies embraced from the perspective of Anglo-American approach ground
on communication and the impacts of communication tools on forming public
opinion. On the other hand, political communication from the perspective of
critical theories includes experimental studies and is against pure empiricism
and it is critical. In this study, the concept of political communication, its
elements and historical background are discussed within a descriptive framework,
in the general communication science. Within this scope, it is endeavored to
discuss the conceptual dimension of political communication, as well as its
political actors and the communication methods and tools used in election
campaigns, specific to the examples of election campaigns which were conducted
in Turkey especially in the era of 1946 – 1995, and to reveal the influences of
Anglo-American approach.



Considering the reflections of political
communication and election campaigns in the USA on Turkey, from the perspective
of global communication; it is seen that communication of the political parties
with their voters is intenser during election time and either the methods and
communication tools used or the content of the messages sent are different and
intenser, compared to other periods.
      

Kaynakça

  • Aristoteles (1995). Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, No. 442Aziz, Aysel (2007). Siyasal İletişim, İkinci Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Çam, Esat (2000). Siyaset Bilimine Giriş, İstanbul: Der Yayınları Diamond, E., Bates, S., (1992). The Spot, Cambridge, Mass., MIT Press Kışlalı, Ahmet Taner (2002). Siyaset Bilimi, 9.Baskı, Ankara: İmge KitabeviMcNair, Brian (2003). An Introduction to Political Communication, London, Routledge Publication Özkan, Necati (2004). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul, MediaCat YayınlarıRichard M.Perloff, (1998). Political Communication: Politics, Press and Publics in America, London: Mahwah Nj. Sequela, Jacques (1990). Yarın Çok Star Olacak, İstanbul: Afa Yayınları Tokgöz, Oya (2008). Siyasal İletişimi Anlamak, İstanbul: İmge KitabeviTokgöz, Oya, (1991). Türkiye’de 1983 ve 1987 Genel Seçimlerinde Kullanılan Siyasal Reklamlar, Ankara, Amme İdaresi Dergisi, cilt 24, sayı 1Uztuğ, Ferruh (2004). Siyasal İletişim Yönetimi Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: MediaCat YayınlarıYaylagül, Levent, (2006). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Ankara: Dipnot YayınlarıTakvim Gazetesi, 27 Haziran 2007 tarihli sayısı Uslu, Zeynep Karahan, “Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri” http://www.zkuslu.com/tr/ (12.06.2016).2009 KKTC Genel Seçimlerinde UBP’nin reklam ve iletişim stratejisini yöneten TE Medya Direktörü Özdemir Tokel ile 21 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen söyleşi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Asude Tunca 0000-0003-0636-8247

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tunca, E. A. (2019). İletişim Perspektifinden Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyaları. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(4), 2785-2809. https://doi.org/10.15869/itobiad.591096
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.