Siyaset ve iletişim
bilimlerinin kesişim noktasında bulunan siyasal iletişim üzerine yapılan çalışmalar,
eleştirel ve Anglo-Amerikan olmak üzere 2 ana yaklaşım çerçevesinde
yürütülmektedir. Anglo-Amerikan yaklaşım çerçevesinde ele alınan çalışmalar
iletişimi, iletişim araçlarının kamuoyunun oluşumundaki etkilerini konu yapmış
çalışmalardır. Buna karşılık, eleştirel kuram pespektifinden siyasal iletişim,
deneysel çalışmaları içermekle birlikte saf ampirizme karşıdır ve eleştireldir.
Bu çalışmada, iletişim bilimi genelinde siyasal iletişim kavramı, unsurları ve
tarihsel arka planı betimleyici bir çerçevede işlenmektedir. Çalışma kapsamında
siyasal iletişimin kavramsal boyutunun yanısıra, siyasal iletişimin aktörleri,
seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntem ve araçları Türkiye’de
özellikle 1946 – 1995 yılları arasındaki yürütülen seçim kampanları örnekleri
özelinde ele alınarak Anglo-Amerikan yaklaşımdan etkilenişi ortaya konmaya
çalışılmıştır.
Küresel iletişim perspektifinden siyasal iletişim ve seçim
kampanyalarının ABD’deki uygulamaları çerçevesinde Türkiye’deki yansımalarına
bakıldığında görülmektedir ki siyasal partilerin seçmenleriyle kurdukları
iletişim seçim dönemlerinde yoğunlaşmakta, gerek kullanılan yöntem gerek
kullanılan iletişim araçları ve gerekse gönderilen mesaj kapsamları diğer
dönemlerden daha farklı ve yoğun olmaktadır.
Siyasal İletişim Seçim Kampanyaları Küresel İletişim Siyasal Reklamlar Reklam
Studies on political communication which is at
the intersection point of politics and communication sciences are conducted
within the scope of two main approaches – critical and Anglo-American
approaches. Studies embraced from the perspective of Anglo-American approach ground
on communication and the impacts of communication tools on forming public
opinion. On the other hand, political communication from the perspective of
critical theories includes experimental studies and is against pure empiricism
and it is critical. In this study, the concept of political communication, its
elements and historical background are discussed within a descriptive framework,
in the general communication science. Within this scope, it is endeavored to
discuss the conceptual dimension of political communication, as well as its
political actors and the communication methods and tools used in election
campaigns, specific to the examples of election campaigns which were conducted
in Turkey especially in the era of 1946 – 1995, and to reveal the influences of
Anglo-American approach.
Political Communication Election Campaigns Global Communication Political Advertising Adverstising
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |