In this study, the Motivation to Lead scale developed by Chan, Rounds, and Drasgow (2001) was adapted to Turkish culture. The sample involved 387 undergraduate students. In the adaptation process; language, content validity, Turkish translation, Exploratory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis, reliability, item total score correlations, and item discrimination were examined. A scale with three dimensions obtained by Exploratory Factor Analysis was re-examined on a different group and it was confirmed by Confirmatory Factor Analysis. As a result, a scale with three dimensions that is consistent with the original scale was developed. These dimensions are affective-identity motivation to lead , social-normative motivation to lead, and non-calculative motivation to lead. The Cronbach's Alpha values were found between .89 and .92, and the Cronbach’s Alpha value for the total of the scale was found .95 The Motivation to Lead Scale is a valid and reliable measurement instrument for measuring the motivation levels of individuals to lead.
Motivation to lead Affective-identity motivation to lead Social-normative motivation to lead Non-calculative motivation to lead
Bu araştırmada Chan ve Drasgow (2001) tarafından geliştirilen Liderlik Etme Motivasyonu Ölçeği Türk kültürüne uyarlanmıştır. Araştırmaya 387 üniversite öğrencisi katılmıştır. Uyarlama sürecinde ölçeğin dil ve kapsam geçerliği, Türkçe’ ye çeviri, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri, güvenirlik, madde toplam puan korelasyonları ve ayırt edicilikleri incelenmiştir. Açımlayıcı Faktör Analizi ile elde edilen 3 faktörlü yapı, farklı bir grup üzerinde yeniden incelenmiş ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile doğrulanmıştır. Sonuçta ölçeğin orijinal formu ile tutarlı olan 3 faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Bu faktörler duyuşsal-kimlik liderlik etme motivasyonu, sosyal-normatif liderlik etme motivasyonu ve çıkarsız liderlik etme motivasyonudur. 25 maddeden oluşan ölçeğin faktörlerine ait Cronbach’s alpha değerleri .89 ile .92 arasında ve tüm ölçek için ise .95 olarak bulunmuştur. Bu kapsamda Liderlik Etme Motivasyonu Ölçeğinin bireylerin liderlik etme motivasyon düzeylerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.
Liderlik Etme Motivasyonu Duyuşsal-kimlik liderlik etme motivasyonu Sosyal-normatif liderlik etme motivasyonu Çıkarcı olmayan liderlik etme motivasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |