COVID-19 hastalığına yönelik uygulanan sağlık ve güvenlik politikaları sonucunda geleneksel eğitim sistemi ve teknoloji arasında hızlı bir entegrasyon sağlanmıştır. 7/24 çevrimiçi olma ve ders yapma imkânı veren teknoloji, öğrenme ve öğretme süreçlerinin vazgeçilmez bir unsuru olan sosyal boyutu sağlamak için yeterli gelmemektedir. Pandemi ile birlikte sosyal mesafelendirmenin yeni norm olması nedeniyle de eğitimin sosyal yönü, eskisinden daha fazla önem kazanmıştır. Bu nedenle bu çalışmada, betimsel tarama modeli kullanılmış ve üniversite öğrencilerinin COVID-19 dönemindeki çevrimiçi uzaktan eğitim deneyimlerinin sınıf topluluk hissi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi’ne bağlı fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören ve pandemi sırasında geçiş yapılan çevrimiçi uzaktan eğitime katılan 325 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Ilgaz ve Aşkar (2009)’ın geliştirdiği Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Ortamında Topluluk Hissi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. SPSS21 programı kullanılarak çözümlenen verilerin analizinde t testi, ANOVA ve Tukey testinden faydalanılmıştır. Bulgular demografik değişkenler yönüyle incelendiğinde, katılımcıların daha çok yazılı ders materyali paylaşma ve öğrenme yönetim sistemlerinin kullanıldığı bir deneyim yaşadıklarını, öğretim elemanlarına ulaşmak için en fazla mesajlaşma uygulamalarından ve e-postadan faydalandıklarını göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular topluluk hissi yönüyle incelendiğinde, sınıfı farklı olan grupların puan ortalamaları arasında fark bulunmazken cinsiyete göre puan ortalamalarında fark olduğunu göstermiştir. Erkeklerin puan ortalaması Duyuşsal ve Eylemsel alt testlerinde kızlardan daha yüksektir. Gelecek dönemlerde eğitimin uzaktan/çevrimiçi olmasını isteyenlerin her iki alt testte de puan ortalaması en büyük iken; yüzyüze/örgün eğitim isteyenlerin en küçüktür. Derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesinin kendileri için uygun olduğunu düşünenlerin her iki alt testte de puan ortalaması en büyük iken, katılım azaldıkça ortalamanın da azaldığı saptanmıştır. Bulgular, mevcut koşullarda sağlık yönüyle güvenli olduğu kadar öğrenme yönüyle etkili ve verimli eğitim ortamının yaratılması için alanyazındaki araştırmalar çerçevesinde tartışılmıştır.
Eğitim Psikolojisi Sınıf Topluluk Hissi COVID-19 Pandemisi Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Üniversite Öğrencileri
With COVID-19, social aspect of education gained more importance as social distancing and online education became the new norm. Technology that allows lecturing anytime anywhere isn’t enough to include the social component which is an integral part of education. Therefore, in this study, a descriptive survey model was used to examine university students' online distance education experiences during the pandemic according to class community feeling and various variables. The study group consists of 325 students studying at faculties and colleges affiliated to Afyon Kocatepe University in the 2019-2020 academic year and participating in online distance education during COVID-19. The data were collected using the Personal Information Form prepared by the researchers and the Community Feel Scale in the Online Distance Education Environment developed by Ilgaz and Aşkar (2009). ANOVA, t-test and Tukey test were used to analyze the data with SPSS 21 program. Findings show that the participants used received written course material and learning management systems to study, and mostly reached the instructors via messaging applications and e-mail. When the findings were examined in terms of sense of community, no difference between groups with different classes was found. However, there is a difference according to gender. The average score of boys is higher than girls in both subtests. While the average score of those who want the education to be remote / online in the future is the highest in both subtests; that of those who want face-to-face / formal education are the smallest. It was determined that the average score in both subtests of those who thought it was appropriate to conduct lessons with distance education was the highest, while the average decreased as the participation rates decreased. The results were discussed within the framework of literature to establish a productive learning environment as well as health-safe education.
Educational Psychology Classroom Community Feeling COVID-19 Pandemic Online Distance Education University Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 5 |