BibTex RIS Kaynak Göster

Compulsory School Teachers’s Views on in-Service Education Programs: A Case S

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 87 - 117, 01.09.2012

Öz

Kaynakça

  • Bağcı, Necati ve Şimşek Selma, “Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış”, Milli Eğitim, 146, (2000), erişim tarihi 04.2011 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/bagci.htm
  • Başar, Hüseyin, Eğitim Denetçisi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2000.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları No: 139, 1985.
  • Çalık, Temel ve Ereş Figen, Kariyer Yönetimi: Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Ankara: Gazi Kitapevi, Tic. Ve Ltd. Şti., 2006.
  • Cohen, Louis ve Mannion Lawrence, Morrison, Keith, Research Methods in Education. UK: Routledge, Taylor & Francis Group, 2007.
  • Devlet Memurları Kanunu, “657 Sayılı Kanun”, Resmi Gazete 07.1965/12056, erişim tarihi 04.2011, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/657_12056.html
  • Köse, A. Haşim ve Alpkent Nurettin, Birbil Dilek, Kamu İktisadi Teşebbüslerinde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinmesi, Ankara: MPM Yayınları No: 512, 1993.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, “1739 Sayılı Kanun”, Resmi Gazete, 14574, Haziran, 1973.
  • Pehlivan, İnayet, “Türk Kamu Kesiminde Hizmet İçi Eğitim Sorunları Araştırması”, Verimlilik Dergisi 3, (1997a): 131-144.
  • Pehlivan, İnayet “Örgütsel ve Bireysel Gelişme Aracı Olarak Hizmet İçi Eğitim”, Amme İdaresi Dergisi 30/4, (1997b): 105-120.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet İçi Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara: Sevinç Matbaası, 1981.
  • Yalın, İbrahim, Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim , (2001), erişim tarihi 04.2011 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/yalin.htm
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları, 2006. Künye:
  • Günbayı, İlhan, Taşdöğen, Bilge, “İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi III, (2012):87-117.

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 87 - 117, 01.09.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin katıldıkları ve katılmak istedikleri hizmet içi eğitim programları hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışma nitel bir araştırmadır ve iç içe geçmiş çoklu durum desenindedir. Araştırmanın evrenini, Antalya İli Kepez İlçesi, birinci eğitim bölgesinde bulunan yedi ilköğretim okulunda görev yapan 228 öğretmen oluşturmaktadır. Kepez ilçesi, birinci eğitim bölgesinde ki bu yedi ilköğretim okulunun her birinde görev yapan; bir sınıf bir branş toplam 14 ilköğretim öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Görüşmede isteklilik gözetilmiştir. Görüşme, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen veriler, nitel araştırmalarda içerik analizi içerisinde yer alan frekans analizi tekniği ile çözümlenmeye çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ve anlatılan özel aktarımların değerlendirilmesi yapılmış ve elde edilen bilgiler doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırmanın sonucunda beş önemli sonuç ortaya çıkarılmıştır. İlk olarak araştırmaya katılan ilköğretim okulu öğretmenlerinin çoğunluğu (%85,68) bilgisayar kullanımı eğitimine katılmıştır. İkincisi, katılmak istedikleri hizmet içi eğitim programları öğretmenlerin branşı, ilgi, istek, ihtiyaçlarına göre çeşitlenmektedir. Üçüncüsü, öğretmenlerin %85,68 müfettişlerin sunduğu hizmet içi eğitim programına katılmıştır. Dördüncüsü, hizmet içi eğitim programlarından etkilenmelerinin temel sebebi bu programlara gönüllü katılımdır ve son olarak da hizmet içi eğitim programları ile ilgili en önemli beklentileri fiziksel ortamların iyileştirilmesidir.

Kaynakça

  • Bağcı, Necati ve Şimşek Selma, “Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış”, Milli Eğitim, 146, (2000), erişim tarihi 04.2011 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/bagci.htm
  • Başar, Hüseyin, Eğitim Denetçisi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2000.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları No: 139, 1985.
  • Çalık, Temel ve Ereş Figen, Kariyer Yönetimi: Tanımlar, Kavramlar, İlkeler, Ankara: Gazi Kitapevi, Tic. Ve Ltd. Şti., 2006.
  • Cohen, Louis ve Mannion Lawrence, Morrison, Keith, Research Methods in Education. UK: Routledge, Taylor & Francis Group, 2007.
  • Devlet Memurları Kanunu, “657 Sayılı Kanun”, Resmi Gazete 07.1965/12056, erişim tarihi 04.2011, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/657_12056.html
  • Köse, A. Haşim ve Alpkent Nurettin, Birbil Dilek, Kamu İktisadi Teşebbüslerinde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinmesi, Ankara: MPM Yayınları No: 512, 1993.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, “1739 Sayılı Kanun”, Resmi Gazete, 14574, Haziran, 1973.
  • Pehlivan, İnayet, “Türk Kamu Kesiminde Hizmet İçi Eğitim Sorunları Araştırması”, Verimlilik Dergisi 3, (1997a): 131-144.
  • Pehlivan, İnayet “Örgütsel ve Bireysel Gelişme Aracı Olarak Hizmet İçi Eğitim”, Amme İdaresi Dergisi 30/4, (1997b): 105-120.
  • Taymaz, Haydar, Hizmet İçi Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara: Sevinç Matbaası, 1981.
  • Yalın, İbrahim, Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim , (2001), erişim tarihi 04.2011 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/yalin.htm
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları, 2006. Künye:
  • Günbayı, İlhan, Taşdöğen, Bilge, “İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi III, (2012):87-117.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlhan Günbayı Bu kişi benim

Bilge Taşdöğen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günbayı, İ., & Taşdöğen, B. (2012). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 87-117.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.