BibTex RIS Kaynak Göster

Plato and Philosophy Education

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 299 - 303, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • JAEGER,Werner. Paideia – A formaçao do homem grego (Paideia - The formation of the Greek Man). Sao Paulo: Martins Fontes, 1995.
  • PLATO. La Republique (The Republic). Paris: Garnier-Flammarion, 1966.
  • The Laws. London: Penguin Books, 1975. Kaynakça
  • ANDRADE, Rachel Gazolla de. Platao: o Cosmo, o Homem e a Cidade (Plato: cosmos, man and city). Petropolis: Vozes, 1993.
  • CHATELET, François. El pensamiento de Platon (Plato’s thought). Barcelona: Nueva Coleccion Labor, 1973.
  • KOYRE, Alexandre. Introduction r la Lecture de Platon. (An Introduction to Plato) Paris: Gallimard, 1962.
  • OLIVEIRA, Renato Jose de. Utopia e Razao: pensando a formaçao etico- politica do homem contemporaneo. (Utopia and Reason) Rio de Janeiro: Eduerj, Künye: de Oliveira, Renato Josaé, “ Platon’un Eğitim Felsefesi”, çev. İrfan Görkaş, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, (2012): 299-303.

Platon’un Eğitim Felsefesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 299 - 303, 01.03.2012

Öz

Bu yazı, Universidade Federal do Rio de Janeiro hocası Profesör Renato Jose de Oliveira’nın Eğitim Felsefesi Ansiklopedisi’nde Encyclopaedia of Philosophy of Education, http://www.ffst.hr/ENCYCLOPAEDIAyer alan Plato and Philosophy Education başlıklı yazısının çevirisidir. Adı geçen ansiklopedi, M. Peters, P. Ghiraldelli, B. Zarnic, A. Gibbons, R. Heraud editörlüğünde yayınlanmış online ulaşılabilir bir ansiklopedidir. Çeviride yazarın kaynakçası olduğu gibi verilmiştir. Bize ait iki kısa açıklama, dipnotta verilerek (Çv.) notu düşülmüştür. Platon ve Eğitim Felsefesi1Platon’nun felsefi düşüncesi, esas olarak onun iki diyaloğu olan Devlet (The republic) ve Yasalar’da sunulmuş olan eğitim bakışıyla uzlaşım içinde gelişmiştir. Bir gaye olarak bir ideal devletin aklen (mental) kurulmasından sonra Platon, Devlet’te, kişinin, toplumsal rolü şehri savunmak olan bekçilerin/muhafızların biçimlenmesine dikkat etmesi gerektiğini önerir. Bekçilerin biçimlenmesini içeren uzun eğitimsel sürecin kökenlerinde, Grekler tarafından tamamen değerli bulunan iki sanat vardır: Şiirin de dahil olduğu Müzik ve Jimnastik. Müzik eğitimi konusunda konuşan Platon, trajik şiirlerin, ilahi tabiatın (intikam vb) iyi olmayan (unworthy) eylemlerinin eleştirilmeleri gerektiği haberini verdiğini söylemektedir. Atinalı filozofun düşündüğü gibi, Tanrı esasen iyidir, bu şiirler bekçilerin ahlakî formasyonu için yanlıştır ve zararlıdır. Platon bedenin eğitimi konusunda konuştuğunda, kişinin, model olarak

Kaynakça

  • JAEGER,Werner. Paideia – A formaçao do homem grego (Paideia - The formation of the Greek Man). Sao Paulo: Martins Fontes, 1995.
  • PLATO. La Republique (The Republic). Paris: Garnier-Flammarion, 1966.
  • The Laws. London: Penguin Books, 1975. Kaynakça
  • ANDRADE, Rachel Gazolla de. Platao: o Cosmo, o Homem e a Cidade (Plato: cosmos, man and city). Petropolis: Vozes, 1993.
  • CHATELET, François. El pensamiento de Platon (Plato’s thought). Barcelona: Nueva Coleccion Labor, 1973.
  • KOYRE, Alexandre. Introduction r la Lecture de Platon. (An Introduction to Plato) Paris: Gallimard, 1962.
  • OLIVEIRA, Renato Jose de. Utopia e Razao: pensando a formaçao etico- politica do homem contemporaneo. (Utopia and Reason) Rio de Janeiro: Eduerj, Künye: de Oliveira, Renato Josaé, “ Platon’un Eğitim Felsefesi”, çev. İrfan Görkaş, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, (2012): 299-303.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tercüme Makaleler
Yazarlar

İrfan Görkaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görkaş, İ. (2012). Platon’un Eğitim Felsefesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 299-303.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.