Çalışmanın konusu, günümüze ulaşan en eski Tevrat temelli duvar resimlerinin bulunduğu, Suriye Dura Europos’taki “Hz. Musa’nın Kayayı Delerek Su Çıkarması” adlı resmin ikonografik bağlamda analizidir. Üç kutsal kitapta da geçen konu, Erwin Panofsky’nin “İkonografik ve İkonolojik Eleştiri Yöntemi” esas alınarak irdelenmiştir. Yapılan çalışma ile eserin kaynak ve kökeni ortaya çıkarılarak, kutsal metinlere olan bağlılığı belirlenmeye çalışılmıştır. Konu, Ortaçağ’dan itibaren Hıristiyanlık içerisinde kendine özgü bir anlatıma ve forma kavuşmuş, Kuran-ı Kerim’de de kompozisyona kaynaklık eder biçimde betimlenmiştir.
The subject of the work is the analysis in the iconographic context named “Moses Striking Rock for Water” in Syria Dura Europos, where the oldest murals based on Torah are found. The matter in the three holy books was also examined based on Erwin Panofsky’s “Method of Iconographic and Iconological Criticism”. By studying the source and origin of the work, it was tried to determine the sacred scriptures commitment. Since the Middle Ages, the subject has become a unique narrative and form in Christianity and is also described as a source of composition in the Qur’an.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER/ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 8 |