Toplumlar üzerinde küresel ölçekte etkisi olan doğal afetler ve pandemiler gibi olaylar, insanların yaşamlarında önemli değişiklikler yaratmakta ve çeşitli zorluklarla başa çıkmayı zorunlu kılmaktadır. Türkiye’nin coğrafi konumunun doğal afetlere eğilimli olması, bu durumlarla mücadeleyi daha da elzem hale getirmektedir. Bunun yanı sıra, pandemi sürecinde olduğu gibi tam kapanma dönemlerinde, eğitimcilere derslerini internet ve teknoloji aracılığıyla organize etme ve sürdürme görevi düşmektedir. Eğitim alanında teknolojinin hızla benimsenmesi, başlangıçta öğretmenler ve öğrenciler arasında kaygılara yol açmış olsa da süreç içinde bu yeniliklere uyum sağlanmış ve interaktif derslere katılım artmıştır. Araştırmanın temel amacı, uzaktan eğitim sürecinde ve ardından yüz yüze eğitimde, sözlü çeviri uygulamaları odaklı derslerde dijital bir pano aracı olan Padlet’in kullanılabilirliğini incelemektir. Mevcut araştırma, dijital bir pano olan Padlet’in sözlü çeviri eğitiminde yer alan derslerde ödev takibi, dersin işlenişi ve değerlendirme süreçlerindeki potansiyel kullanımını ele almaktadır. Padlet hem öğrenci hem de eğitimci açısından avantajlara sahiptir. Bu avantajlar arasında akran değerlendirmesi de yer almaktadır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yaklaşımı olan betimleyici analiz benimsenmiştir. Araştırmanın teorik altyapısını yapılandırmacı yaklaşım oluşturmaktadır. Sonuç olarak, interaktif öğrenme ortamlarında kullanılan Padletin bir eğitim teknolojisi olarak ilgili derslere entegre edilmesi ve bir ders saati için nasıl kullanılacağı hakkında önerilerde bulunulmuştur.
dijital pano eğitim teknolojileri Padlet sözlü çeviri eğitimi yapılandırmacı yaklaşım
Natural events and pandemics, which have a global impact on societies, create major changes in people’s lives and make it necessary to cope with various difficulties. The fact that Türkiye is present in natural disasters makes it even more essential to combat these situations. In addition, a full lockdown is possible as well as the pandemic process, and educators are tasked with organizing and continuing their lessons through the internet and technology. Although the rapid adoption of progress in the field of education initially caused concerns among teachers and distribution, these innovations have been adapted to in the process and tendencies to participate in interactive conferences. The main purpose of the research is indicating the usability of Padlet, a digital board tool, in courses focused on interpreting practices in the distance education process and then in facetoface education. The current research examines the potential use of Padlet, a digital board, in the homework tracking, course delivery and evaluation processes in interpreting education courses. Padlet has advantages for both students and lecturers. The peer evaluations are also among these advantages. Descriptive analysis as a qualitative research approach has been adopted as a research method. The theoretical infrastructure of the research forms the basis. As a result, suggestions were made on how to integrate Padlet, which is used in interactive learning environments, into relevant courses as an educational technology and how to use it for a lesson hour.
constructivist approach digital board educational technologies interpreting education Padlet
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çeviri ve Yorum Çalışmaları |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 22 |