Bu çalışma, klasik sonrası dönem İslam düşüncesinin iki
önemli ismi Sadreddin Konevî (ö. 1274) ile Nasîruddîn Tûsî (ö. 1274) arasındaki
yazışmalarda merkezî bir konuma sahip olan Zorunlu Varlık’ın tikelleri bilmesi
sorununu, Konevî’nin metafizik eleştirisi bağlamında ele almakta ve eleştirinin
hedefinde yer alan İbn Sînâ’nın bu konudaki teorisini irdeleyerek Konevî’nin
yaklaşımını analiz etmektedir.
Sadreddin Konevî Nasîruddîn Tûsî İbn Sînâ metafizik Tanrı’nın bilgisi
This
article aims to analyze Sadr al-Dīn al-Qunawī’s (d. 1274) critique of
met-aphysics in his correspondence with Nasīr al-Dīn al-Tūsī (d. 1274) on the
basis of al-Qunawī’s evaluations about Avicenna’s view of Necessary Being’s
knowledge of particulars.
Sadr al-Dīn al-Qunawī Nasīr al-Dīn al-Tūsī Avicenna metaphysics God’s knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 37 |