Bu çalışmanın amacı biyoloji dersinde yaşam
temelli probleme dayalı öğretimin öğrencilerin tutumlarına, motivasyonlarına ve
problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, Erzurum ilindeki bir
lisenin 11. sınıfına devam eden toplam 106 öğrenciden oluşmaktadır. Ön test/son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile yürütülen çalışmanın verileri
“Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği”, “Biyoloji Dersi Motivasyon Anketi” ve “Problem
Çözme Envanteri” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama,
standart sapma ve bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır Elde edilen
bulgulara göre, uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubu
öğrencilerinin tutum, motivasyon ve problem çözme becerileri yüksek düzeyde
olmakla beraber gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın
olmadığı belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the
effect of context- and problem-based instruction in biology course on attitude,
motivation and problem-solving skills. The sample of the study was consisted of
totally 106 students who were attended 11th grade from a high school in
Erzurum. A quasi-experiment design with pretest-posttest control group was
employed. The data were collected by “Attitude Scale towards Biology Course”,
“Motivation Scale towards Biology Course, “Problem-Solving Inventory”. The data
were analyzed through mean values, standard deviation and independent-samples
t-test. The findings showed that the attitude, motivation and problem-solving
skills level of both experimental group and control group were high. The
findings also indicated that there was no statistically significant difference
between groups.
Bölüm | Tez Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |