Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının herhangi bir demokratik
süreç içerisinde aldıkları siyasi kararlarda medya etkililiğini belirlemek
için, onların görüşlerine başvurmaktır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırma,
2014-2015 öğretim yılının Bahar döneminde Türkiye’nin farklı üniversitelerindeki
Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören toplam 411 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı ile
birlikte yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilmiş,
medyaya yönelik tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizi SPSS 16.0 istatistik
paket programı ile çözümlenmiş ve betimsel istatistik yöntemleri ile yorumlanmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının neredeyse
yarısının kendi siyasi görüşlerini kendilerinin yapılandırdıklarını, medyayı siyasi
kararlarını şekillendirirken etkili bir faktör olarak görmediklerini, bu etkisizliğin
temelinde de medyaya olan güvensizliğin yer aldığını göstermiştir. Aslında, Sosyal
Bilgiler öğretmen adayları, medyanın siyasal anlamda toplum üzerinde etkili olabilecek
bir potansiyelinin de olduğunu düşünmektedirler. Araştırmanın en genel sonucu
ise, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının, siyasi konularla ilgili medyaya yönelik
tutumlarının olumsuz düzeye daha yakın olduğudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 2 |