Bu çalışmanın amacı, Güzel
Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde okuyan öğrencilerin cinsiyet, mezun oldukları
lise, okudukları bölüm ve aile gelir durumu değişkenlerine göre sahip oldukları
problem çözme becerisi, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin
araştırılmasıdır.
Çalışma ilişkisel tarama
modelinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Envanteri”,
“Genel Sinizm Ölçeği”, “Sürekli Kaygı Envanteri” ve araştırmacı tarafından
geliştirilen “kişisel bilgi” formu kullanılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre;
araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin sinizm puan ortalamaları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma vardır. Kız öğrencilerin puan
ortalamalarının erkek öğrencilerin ortamlarından daha yüksek olduğu
görülmektedir. Cinsiyet ile sürekli kaygı düzeyleri ve problem çözme becerileri
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur.
Öğrencilerin mezun oldukları lise
türüne göre sinizm, sürekli kaygı düzeyi ve problem çözme beceri puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur.
Araştırmaya katılan öğrencilerin
sinizm, sürekli kaygı puan ortalamaları arasında öğrenim gördükleri bölümlere
göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Fakat öğrencilerin
problem çözme becerileri arasında öğrenim gördükleri bölümlere göre
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. Resim bölümü öğrencilerinin
problem çözme becerileri daha yüksektir.
Öğrencilerin problem çözme
becerileri, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri puan ortalamalarının aile gelir
durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık elde edilememiştir.
Öğrencilerin toplam sinizm
puanları ile toplam kaygı puanları arasında ve sinizm puanları ile toplam
problem çözme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişkiye
rastlanmamıştır.
Sürekli kaygı toplam puanları ile
problem çözme becerileri puanları arasında zayıf pozitif yönlü ve anlamlı bir
ilişkiye rastlanmıştır.
Sinizm sürekli kaygı problem çözme becerisi Güzel Sanatlar Fakültesi
Bölüm | Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 16 |