Uluslararası keman literatüründe önemli yer edinmiş keman konçertolarının (Mendelsshon, Tchaikovsky, Sibellius, Paganini, Bach vd.) yanı sıra keman öğretiminin ilk yıllarından itibaren teknik ve müzikal gelişimin sağlanmasına yönelik eğitsel nitelikte birçok keman konçertosu bulunmaktadır (Rieding, Seitzs, Viotti, Berio, Rode vd.). Türk bestecileri uluslararası düzeyde başarı kazanmış keman konçertoları yazmalarına rağmen, Batılı besteciler gibi keman eğitimine yönelik konçertolar yazmamışlardır. Bu yüzden Türkiye’de keman eğitimi veren kurumlarda Türk bestecilerinin keman konçertolarının eğitsel amaçlı olarak kullanıldığı söylenemez.
Bu araştırmada, teknik analizi yapılan Necdet Levent’in 1 numaralı Keman Konçertosu’nun, hem geleneksel Türk müziği malzemelerini, hem de keman eğitiminin belirli evrelerinde teknik becerileri geliştirici unsurları taşıması bakımından keman öğretiminde kullanılabilirliğinin olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 5 - Cilt: 2 Sayı: 5 |