Bu çalışmada, Türkiye’de dörtlü armoni sistemi ya da İlerici armonisi olarak bilinen sistemin öğretilmesine yönelik hazırlanan yazılı kaynakların incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla dört yazara ait (İlerici, 1974; Levent, 1996; Sun, 1998; Tutu, 1999) yazılı kaynakta donanım gösterimleri, makamlar, akorlar ve akor çevrimleri, bas şifreleme, akor kuruluşları ve bağlanışları, süsleme notalarının ne şekilde uygulandığını ortaya koyarak bu uygulamalar arasındaki farklılıklara ve üçlü armoni sistemi ile benzerliklerine ve farklılıklarına dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Veriler bu kaynakların incelenmesi yolu ile elde edilmiş ve tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, dörtlü armoni sistemi uygulamalarını içeren armoni kitapları arasında bazı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Bölüm | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 5 - Cilt: 2 Sayı: 5 |