ÖZET  
  Geçiciliğin 
  etkisi ve yeni çevre tasarıları; yaşamsal/kültürel olanı kimi zaman koruma, 
  dönüştürme kimi zaman da yeniden düzenleme adına çevresel verilerin sanatsal 
  bir ifade şekli olan çevresel sanat, arazi sanatı, toprak sanatı bağlamında 
  açılımlarını içermektedir.    
  Çevresel 
  sanat, doğal ve kentsel çevre ile ilgili sosyal veya siyasi konuları ele 
  alarak,  belirli bir ideoloji üzerinden 
  sanatın uygulama alanlarını, uygulanma sınırlarını genişleten bir sanat 
  yaklaşımıdır. Çevresel sanatın,  dış 
  fiziki çevrede geniş mecralı uygulamaları biçimsel olarak enstalasyon üzerine 
  temellenir.  Terim olarak 1960’ların 
  sonlarında kullanıma giren çevresel sanat genellikle Arazi sanatı ile 
  yakından ilişkilendirilmesinin yanı sıra toprak sanatı ve eko sanat yaklaşım 
  ve tasarıları ile de ortak yanlarının bulunmasına rağmen formal, içerik ve 
  ideoloji bakımından farklılıklar taşır. 1960’ların sonlarında avangard bir 
  ifade şekli, protest bir tavır olarak Arazi sanatı ile ortaya çıkan bu 
  yapılanma, sosyo-kültürel ataklarla etkileşimli olarak 1970’lerde Avrupa’ya, 
  1980 ve günümüze uzanan süreçte ise küresel sorunlara işaret ederek, çözüm 
  üretmek amacıyla evrensel bir boyuta taşınır. 
  
  Anahtar 
  Kelimeler: Doğa-Sanat, Arazi Sanatı/Yeryüzü Sanatı (Land 
  Art), Toprak Sanatı, Çevresel Sanat, Geçiciliğin Etkisi, Çevre Tasarıları  
  
    
   | 
   
  ABSTRACT  
  The effect of ephemeral new environmental 
  designs; include the discloses of environmental data in the context of  an artistic expression of them by the way 
  of environmental art, land art and earth art for conservation, transformation 
  and sometimes reorganization of the vital / cultural things.  
  Environmental art is an artistic approach that 
  explores social and political issues related to the natural and urban 
  environment and extends the application areas of art through a specific 
  ideology. Broad-scale applications of environmental arts in the external 
  physical area are formally based on installation. The environmental art as a 
  term used firstly in the late 1960s is often closely related with Land Art, 
  but also has some common perspectives with earth art approaches/designs, 
  despite the fact that there are differences among them in formal, content and 
  ideological contexts. In the late 1960s, this structure, which emerged with 
  Land Art as an avant-garde, protest attitude, began to be influential in 
  Europe in the 1970s, interacting with socio-cultural issues. Then, in 1980 
  and in the process of day-to-day, it has become a universal dimension in 
  order to produce solutions by pointing out global problems.  
  In this article, the dialectic of the changing 
  concept of nature from the past to the present, in particular, Land art and 
  Earth Art , environmental art and environmental designed by artists  who work the projects were examined in the 
  context of the general.  
  
  Keywords: Nature- Art, Land Art, Earth Art, Environmental Art, The Effect of 
  Ephemeral, Environmental Designs 
    
   |