BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Kültürel ve Müzikal Profilleri ile Çalgı Öğretim Süreçlerine Yönelik Bir Araştırma: Flüt Eğitimi Örneği

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 15.11.2013

Öz

Müzik, medeniyetin ilerleyişiyle beraber insan yaşamını en çok etkileyen ve gelişen sanat dallarından biri haline gelmiş, aynı zamanda, sahip olduğu kültürel rolü de, önemini yitirmeden sürdürmüştür. Diğer yandan eğitim biliminin gelişmesi, müzik eğitiminin de gelişip çeşitlenmesine sebep olmuş, farklı ulusların ve kültürlerin müzik eğitim süreçlerinde kendilerine has yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Araştırma, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü öğrencilerinin sahip oldukları kültürel profillere odaklanmaktadır. Araştırmada öğrencilerin kültürel ve müzikal donanımlarını tespit etmeye yönelik veriler toplanmıştır. Bu veriler ışığında müzik eğitiminin kültürel katmanı ve bu katmanın öğrenci profili ile etkileşimleri ele alınmıştır. Sonuçta, öğrencilerin yoğunlukla Anadolu kültüründen geldikleri ve Batı kültürü ve müziği ile yeterince iç içe olmadıkları görülmüştür. Araştırmanın yürütüldüğü kurumdaki mevcut flüt müfredatı incelenmiş, yazılı ve elektronik ortamda kaynak taraması yapılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacının mesleki deneyimi doğrultusunda incelenerek, teknik çalışma yazılmıştır. Bu çalışmalar geleneksel müzik öğeleri ile flüt tekniklerini harmanlamakta, aynı zamanda öğrencilerin kültürel profili ile eğitimi verilen çalgı teknikleri arasında köprü oluşturmayı hedeflemektedir.

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 15.11.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts
Yazarlar

Afşın Öner Bu kişi benim

Turan Sağer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öner, A., & Sağer, T. (2013). Öğrencilerin Kültürel ve Müzikal Profilleri ile Çalgı Öğretim Süreçlerine Yönelik Bir Araştırma: Flüt Eğitimi Örneği. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(3).