BibTex RIS Kaynak Göster

Ticari Tanıtım Tabelalarının Alışveriş Tercihleri ve Cadde Peyzajı Algısı Üzerine Etkileri: Antalya Güllük Caddesi Örneği

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - , 15.11.2013

Öz

Kaçınılmaz bir süreç olan kentleşme, günümüzde çarpık ve yoğun kentleşme hareketleri beraberinde birçok olumsuzluğu da getirse, tarih boyunca bir gelişme belirtisi olmuştur. Her geçen gün gelişmekte olan teknoloji ile birlikte kentlerde, hem yapısal yönden hem de nüfus yönünden yoğunluk artmaktadır. Bu sayede insan doğasının lehine olmayan yatay ve düşey yönde görsel kirlilikler artmakta, çevrenin, ailenin yahut bireyin yaşam kalitesi olumsuz yönde etkilenmektedir. Oysa alınacak önlemlerle bunun önüne geçilebilir ve boyut değişmesi engellenebilir.

Mağaza sahipleri akılda kalabilmek ve dikkat çekebilmek amacıyla çeşitli boylarda ve renklerde ticari tanıtım tabelaları kullanmaktadır. Bu ticari tanıtım tabelaları sokaklardaki görsel kirliliği arttırmaktadır. Bina cephelerinde bulunan bu ticari tanıtım levhaları sokakların, mahallelerin ve hatta kentlerin imajlarını olumsuz yönde etkilemekte, yanlış değerlendirilmesine neden olmaktadır. Ayrıca Ticari tanıtım tabelaları kentte yaşayan insanların, açık kentsel mekân ihtiyacını kapladıkları alanlar ile azaltmakta, algıyı zorlaştırmakta ve bireylerin açık mekanda dahi kendilerini huzursuz hissetmelerine neden olmaktadır.  Oysa kentli insanların, açık alan ihtiyaçlarını giderebileceği, dinlenebileceği, çeşitli rekreasyonel gereksinimlerini karşılayabileceği mekânlara ihtiyaçları vardır.

Bu çalışmada Antalya İli, Muratpaşa İlçesi, Güllük Caddesinde bulunan ticari tanıtım tabelalarının caddenin peyzaj algısı üzerine etkileri araştırılmıştır.

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - , 15.11.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design
Yazarlar

Tahsin Yılmaz Bu kişi benim

İlgın Yazıcıoğlu Bu kişi benim

Faik Şavklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yılmaz, T., Yazıcıoğlu, İ., & Şavklı, F. (2013). Ticari Tanıtım Tabelalarının Alışveriş Tercihleri ve Cadde Peyzajı Algısı Üzerine Etkileri: Antalya Güllük Caddesi Örneği. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(4).