Kültürel sermaye, insanların belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği, kendilerini başkalarından farklılaştırmada başvurduğu stratejilerle simgesel anlam kazanan “müziksel söylemler ve pratikler” olarak tanımlanabilir. Bu söylem ve pratikler, insanların ‘belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği’ kolektivitelerin, farklılıklarının vurgulandığı köşe taşlarını oluşturur. Kolektiviteler içerisinde yer alan bireyler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurlarla kendi bütünlüklerinin geleneksel değer ve pratiklerini geliştirirler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurları birbirleriyle paylaşırlar ve bu unsurların devamlılığını sağlarlar. Kültürel sermayenin paylaşımı, müzik türeleri çevresinde bir araya gelen insanların oluşturdukları müzik scenelerinde de görülür. Bu sermaye biçimi scene’i oluşturan gruplar ve sanatçılar, scene’e adını veren müzik türü ile ilgili tarihsel ve üsluba dayalı ayrıntılı bilgi ve scene kolektivitesinin farklılık unsurları olan görünümler, söylemler ve davranışlar hakkında bilgili ve ‘görgülü’ olmayı içerir. Bu çalışma, İzmir Extreme Metal Scene örneğinde, bir yerel scene’in üyelerinin, kendilerini içinde konumlandırdıkları müzik scene’ninin üyelerinin kültürel sermayesiyle girdikleri ilişkiyi açıklamayı amaçlar. Çalışma öncelikle scene teorilerinden hareketle Extreme Metal Scene’i tanımlar ve Extreme Metal kolektivitesi içindeki üyelerin belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği, kendilerini başkalarından farklılaştırmada başvurduğu kültürel sermayelerinin ana unsurlarını belirleyerek, İzmir Extreme Metal Scene üyelerinin bu unsurlarla olan ilişkisini betimler.
Kültürel sermaye, insanların belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği, kendilerini başkalarından farklılaştırmada başvurduğu stratejilerle simgesel anlam kazanan “müziksel söylemler ve pratikler” olarak tanımlanabilir. Bu söylem ve pratikler, insanların ‘belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği’ kolektivitelerin, farklılıklarının vurgulandığı köşe taşlarını oluşturur. Kolektiviteler içerisinde yer alan bireyler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurlarla kendi bütünlüklerinin geleneksel değer ve pratiklerini geliştirirler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurları birbirleriyle paylaşırlar ve bu unsurların devamlılığını sağlarlar. Kültürel sermayenin paylaşımı, müzik türeleri çevresinde bir araya gelen insanların oluşturdukları müzik scenelerinde de görülür. Bu sermaye biçimi scene’i oluşturan gruplar ve sanatçılar, scene’e adını veren müzik türü ile ilgili tarihsel ve üsluba dayalı ayrıntılı bilgi ve scene kolektivitesinin farklılık unsurları olan görünümler, söylemler ve davranışlar hakkında bilgili ve ‘görgülü’ olmayı içerir. Bu çalışma, İzmir Extreme Metal Scene örneğinde, bir yerel scene’in üyelerinin, kendilerini içinde konumlandırdıkları müzik scene’ninin üyelerinin kültürel sermayesiyle girdikleri ilişkiyi açıklamayı amaçlar. Çalışma öncelikle scene teorilerinden hareketle Extreme Metal Scene’i tanımlar ve Extreme Metal kolektivitesi içindeki üyelerin belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği, kendilerini başkalarından farklılaştırmada başvurduğu kültürel sermayelerinin ana unsurlarını belirleyerek, İzmir Extreme Metal Scene üyelerinin bu unsurlarla olan ilişkisini betimler.
Bölüm | DR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 7 |