BibTex RIS Kaynak Göster

Hakikatin İptali ya da Çirkinliğin Meşrulaşması Olarak Kitsch Pratikler

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 8, - , 03.09.2019

Öz

Sanayi devrimiyle ilk örneklerine rastlanılan kitsch nesnelerin popüler kültürün hızla yayılması ve tüketimin dikte edilmesi anlamında toplumu etkilediği söylenebilir. Kitsch bu noktada yapay ve abartılı bir duygusallık yaratmasıyla kitleleri etkileyerek, anlaşılması açık kodlar sunmaktadır. Bu araştırmada postmodern dönemin ışığında ele alınan kitsch kavramı, bir tür değersizlik, taklit-sahtelik veya popüler kültür imgelerinin eleştirisi gibi değerleri nitelemektedir. Bu tanımlamalardan yola çıkarak iki ana başlıktan söz etmek gerekirse birincisinin, kitschin yüksek sanatsal bir kategoriden uzak, kötü ya da aşağı sanat olarak kabul edilmesi, ikincisinin ise, ne gerçek sanat, ne de sahte/kötü sanat, kitschin kendi varlığına özgü bir sanatsal kategoride oluştuğudur.  Böylece kitsch nesnenin sanat eseri olabilmesi veya olamaması, bu belirsizlik sınırında yer almasında, dolayısıyla da postmodernizmin kaygan zemininde aranmaktadır.  Bu çalışmayla;  özellikle postmodern dönemde, sanatla iç içe geçen bir olgu olarak kitsch sanat pratikleri araştırılmıştır. Kitsch sanat içerisinde değerlendirilen Jeff Koons, Odd Nerdrum, Pierre ve Gilles ve Cy Twombly gibi sanatçıların kitsch sanat örnekleri üzerinden çözümlemelere gidilmeye çalışılmıştır.

Hakikatin İptali ya da Çirkinliğin Meşrulaşması Olarak Kitsch Pratikler

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 8, - , 03.09.2019

Öz

Sanayi devrimiyle ilk örneklerine rastlanılan kitsch nesnelerin popüler kültürün hızla yayılması ve tüketimin dikte edilmesi anlamında toplumu etkilediği söylenebilir. Kitsch bu noktada yapay ve abartılı bir duygusallık yaratmasıyla kitleleri etkileyerek, anlaşılması açık kodlar sunmaktadır. Bu araştırmada postmodern dönemin ışığında ele alınan kitsch kavramı, bir tür değersizlik, taklit-sahtelik veya popüler kültür imgelerinin eleştirisi gibi değerleri nitelemektedir. Bu tanımlamalardan yola çıkarak iki ana başlıktan söz etmek gerekirse birincisinin, kitschin yüksek sanatsal bir kategoriden uzak, kötü ya da aşağı sanat olarak kabul edilmesi, ikincisinin ise, ne gerçek sanat, ne de sahte/kötü sanat, kitschin kendi varlığına özgü bir sanatsal kategoride oluştuğudur.  Böylece kitsch nesnenin sanat eseri olabilmesi veya olamaması, bu belirsizlik sınırında yer almasında, dolayısıyla da postmodernizmin kaygan zemininde aranmaktadır.  Bu çalışmayla;  özellikle postmodern dönemde, sanatla iç içe geçen bir olgu olarak kitsch sanat pratikleri araştırılmıştır. Kitsch sanat içerisinde değerlendirilen Jeff Koons, Odd Nerdrum, Pierre ve Gilles ve Cy Twombly gibi sanatçıların kitsch sanat örnekleri üzerinden çözümlemelere gidilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm DR
Yazarlar

H. Kübra Ergin Halhallı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Ergin Halhallı, H. K. (2013). Hakikatin İptali ya da Çirkinliğin Meşrulaşması Olarak Kitsch Pratikler. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 3(8).