Aynı yaş grubundaki çocukların ve gençlerin sosyo-kültürel bağlamda değişim ve gelişim göstermelerinde, toplu müzik çalışmalarının etkisi ve önemi büyüktür. Müzik eğitimi yoluyla, sosyal bir insan olmanın gereğine inanan bireyler, bir müzik grubu içerisinde çeşitli çalışmalar yaparak, bunları etkinliğe dönüştürme gereksinimi duyarlar. Bu tür bir gereksinimi, aynı yaş gruplarının birlikteliğiyle yapılan müziksel çalışma ortamları önemli ölçüde karşılamaktadır. Bireylerin bu tür bir grupta yer alarak bazı bilgi, davranış ve becerileri kazanması, kendi grubundakilerle paylaşım içerisinde olması, toplumsal bir oluşum ve sosyal bir gelişim olarak nitelendirilebilir.Çocuğa ve gence verilen kişisel ve toplu müzik eğitimi, gelişimin ana öğesidir. Bu eğitim, kişiliğin oluşturulmasında ve geliştirilmesinde üst düzeyde etkilidir. Müzik eğitiminin sosyal ve kültürel boyutu, bu eğitimi farklı kılmaktadır. Bu konunun uzmanları, müziği tek başına değil, sosyal ve kültürel etkilerle düşünmemizi vurgularlar. Bu nedenle müzik eğitimcilerinin görevi, çocuğu ve genci sadece yeteneği, bilgisi ve yaratıcılığıyla geliştirmek değil, bir toplum içinde yaşayan, sosyal bir yaşamın üyesi olan kişi olarak eğitmek olmalıdır. Bu araştırma, çocukların ve gençlerin kendi yaş gruplarıyla müzik eğitimi içerisinde bulunmalarının onlara sosyo-kültürel ilişkiler boyutunda etki edeceğini aktarmayı amaçlamaktadır.
Aynı yaş grubundaki çocukların ve gençlerin sosyo-kültürel bağlamda değişim ve gelişim göstermelerinde, toplu müzik çalışmalarının etkisi ve önemi büyüktür. Müzik eğitimi yoluyla, sosyal bir insan olmanın gereğine inanan bireyler, bir müzik grubu içerisinde çeşitli çalışmalar yaparak, bunları etkinliğe dönüştürme gereksinimi duyarlar. Bu tür bir gereksinimi, aynı yaş gruplarının birlikteliğiyle yapılan müziksel çalışma ortamları önemli ölçüde karşılamaktadır. Bireylerin bu tür bir grupta yer alarak bazı bilgi, davranış ve becerileri kazanması, kendi grubundakilerle paylaşım içerisinde olması, toplumsal bir oluşum ve sosyal bir gelişim olarak nitelendirilebilir.Çocuğa ve gence verilen kişisel ve toplu müzik eğitimi, gelişimin ana öğesidir. Bu eğitim, kişiliğin oluşturulmasında ve geliştirilmesinde üst düzeyde etkilidir. Müzik eğitiminin sosyal ve kültürel boyutu, bu eğitimi farklı kılmaktadır. Bu konunun uzmanları, müziği tek başına değil, sosyal ve kültürel etkilerle düşünmemizi vurgularlar. Bu nedenle müzik eğitimcilerinin görevi, çocuğu ve genci sadece yeteneği, bilgisi ve yaratıcılığıyla geliştirmek değil, bir toplum içinde yaşayan, sosyal bir yaşamın üyesi olan kişi olarak eğitmek olmalıdır. Bu araştırma, çocukların ve gençlerin kendi yaş gruplarıyla müzik eğitimi içerisinde bulunmalarının onlara sosyo-kültürel ilişkiler boyutunda etki edeceğini aktarmayı amaçlamaktadır.
Bölüm | DR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 8 |