With the rapid development of information technologies in recent years, corporate websites have become an indispensable part of commerce. Therefore, the quality of websites is very important and should always be of good quality. In this study, the integrated methods AHP and TOPSIS were used to measure the quality and performance of websites. The criteria weights obtained by the AHP method were used for the TOPSIS technique on the websites of 28 textile companies and ranked from best to worst. The websites were evaluated in terms of seven criteria and logistics activities. As a result, it has been determined that Turkuaz Tekstil uses the website best in terms of marketing communication and there are two companies that share information about logistics activities. This study contributes to the literature by enabling researchers to better understand the theory behind the problem of website evaluation and empowering companies to design customer-oriented websites.
Website Evaluation Logistics Multi-Criteria Decision Making Fuzzy Analytic Hierarchy Process (AHP) TOPSIS
Son yıllarda bilişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ile kurumsal web siteleri ticaretin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Web siteleri müşteri ile ilk etkileşim noktası olarak hizmet ederler. Bu nedenle, web sitelerin kalitesi oldukça önemlidir ve müşteriler üzerinde kalıcı bir izlenim bırakmak için her daim iyi kalitede olmalıdır. Bu çalışmada, Denizli’de bulunan tekstil firmalarına ait web sitelerinin kalite ve performanslarını ölçmek için bulanık AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılmıştır. AHP yöntemiyle elde edilen kriter ağırlıkları TOPSIS yönteminde kullanılarak Denizli‘deki 28 firmanın web sitelerinin performansları iyiden kötüye doğru sıralanmıştır. Web siteleri yedi kriter ve lojistik faaliyetler açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, pazarlama iletişimi açısından web sitesini en iyi Turkuaz Tekstil'in kullandığı ve lojistik faaliyetler ile ilgili bilgi paylaşan iki firma olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, araştırmacıların web sitesi değerlendirme sorununun arkasındaki teoriyi daha iyi anlamalarına ve şirketlerin müşteri odaklı web siteleri tasarlamalarına olanak sağlayarak literatüre katkıda bulunmaktadır.
Web Sitesi Değerlendirmesi Lojistik Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi TOPSIS
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |