Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kozmik Eğitim “Montessori ve Yaşam”

Yıl 2021, , 117 - 124, 31.12.2021
https://doi.org/10.47899/ijss.20213201

Öz

Mevcut derleme; Montessori ve Yaşam teması üzerinden kozmik bakış açısı, kozmik eğitim, kozmik eğitim materyalleri ve kozmik eğitim uygulama örneklerine yer verilererek kozmik eğitimi bütüncül olarak ele almayı amaçlamıştır. Montessori kozmik eğitimi sadece bütünün bir parçası olarak değil, devam eden bir değişim süreci olarak görmektedir. Evrendeki her bir varlığın karşılıklı bir ilişkiyle birbirine bağlı olduğunu bu sebeple de her varlığa bir sorumluluk düştüğünü belirtmektedir. Bu sorumluluk bilincini kazandırmaya yönelik hazırlanan kozmik eğitim alanı, geniş ve karmaşık bir alandır. Kozmik eğitim içerisinde gezegendeki bütün canlı formlarla ilişkili olarak kişinin farklı yönleri dikkate alınmaktadır. Dünyanın, kozmosun ve onun içinde insanın rolü, tarihi, medeniyetleri, kültürleri bütünsel bir vizyonunun detaylandırılmasını kapsamaktadır. Kozmik eğitim materyalleri Montessori sınıfının en az dikkat çeken materyalleri olmasının dışında, kozmik eğitim dünyamızı sadece coğrafik olarak değil; içerisinde biyoloji, coğrafya, tarih gibi dünyaya ve insana dair farklı açılardan da görmektedir. Çocuğun yakın çevresini tanımasıyla başlayan çalışmalar, güneş sisteminin keşfine kadar uzanmaktadır. Bu kapsamda kozmik bakış açısı, kozmik eğitim, kozmik eğitim materyalleri ve uygulamaya ilişkin örnek sunularak Montessori kozmik eğitime bütüncül bir bakış açısı sunulmuştur.

Kaynakça

  • Cunningham, J. (2017). From Cosmic Education to Civic Responsibility. NAMTA Journal, 42(3), 19-28.
  • Çakıroğlu Wilbrandt, E. (2009). Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitimi Sanatı: Eğitimciler ve Ebeveynler için El Kitabı. Sistem Yayıncılık.
  • Çakıroğlu Wilbrant, E. (2019). Montessori Yöntemi. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Daniels-Diehl, M. (2020). Effects of Montessori Education in China (Doctoral dissertation, Worcester Polytechnic Institute).
  • Feez, S. (2009). Montessori and early childhood: A guide for students. Sage Publication.
  • Glenn, C. M. (2003). The Longitudinal Assessment Study (LAS).: Eighteen Year Follow-Up, Final Report, ED478792 Franciscan Montessori Earth School, Portland.
  • Grazzini, C. (2013). Maria Montessori's Cosmic Vision, Cosmic Plan, and Cosmic Education. NAMTA Journal, 38(1), 107-116.
  • Güleş, F., & Erişen, Y. (2009). Okulöncesi dönem montessori eğitim uygulamalarıyla kozmik eğitime hazırlık. Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Herbst, P., Gruber-Fuchs, M., & Herbst, E. (2008). Some Cycles of Nature-Applications of M. Montessori's Cosmic Education in a Nursery School. Journal of Geoscience Education, 56(3), 220-224.
  • Isaacs, B. (2010). Bringing the Montessori approach to your early years practice. Routledge.
  • Isaacs, B. (2018). Understanding the Montessori Approach. Early Years Education in Practice (Second Edition). New York: Routledge.
  • Leonard, G. (2018). Maria Montessori's Cosmic Stories and Contemporary Science. NAMTA Journal, 43(3), 32-45.
  • Lillard, A. S. (2017). Montessori-The science behind the genius. NY: Oxford University Press.
  • Lillard, A., & Else-Quest, N. (2006). The early years: Evaluating Montessori education. Science, 313(5795), 1893-1894.
  • Koçyiğit, S. & Kayılı, G. (2008). Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 511-516.
  • Mayasari, E. D. (2014). Effects of Montessori “Cosmic Education” on the Learning Achievements of Fifth Grade Primary Students in Nationalism Materials. (Aplied Research) Universitas Sanata Dharma.
  • Montessori, M. (1973) From Childhood to Adolescence. New York: Schocken Books.
  • Montessori, M. (2016a). Çocuğunuz hakkında bilmeniz gerekenler (Z. Baykul, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Montessori, M. (2016b). Çocuğun Keşfi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Bütün Ayhan, A. & Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi 2012 1(3), 113-128.
  • North American Montessori Center (2021). Cosmic Education in Early Childhood (3-6 Years Old). Erişim Tarihi: 14.01.2021. Erişim Adresi: http://www.montessoritraining.net/COSMIC%20EDUCATION%20IN%20EARLY%20CHILDHOOD%20(3-6%20YEARS%20OLD).pdf
  • Oğuz, B. U. V. & Akyol, A. K. (2006). Çocuk Eğitiminde Montessori Yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 243-256.
  • Pound, L. (2006). How Children Learn: From Montessori to Vygosky-Educational Theories and Approaches Made Easy (Vol. 1). Andrews UK Limited.
  • Raimondo, R. (2018). Cosmic Education in Maria Montessori: Arts and Sciences as resources for human development. Studi sulla Formazione/Open Journal of Education, 21(2), 249-260.
  • Stephenson, M. E. (2013). Cosmic Education. NAMTA Journal, 38(1), 119-132.
  • Stephenson, S. M. (2015). Cosmic Education: The Child's Discovery of a Global Vision and a Cosmic Task. NAMTA Journal, 40(2), 151-163.
  • Yıldırım Doğru, S. (2009). Özel Eğitimde Kullanılan Alternatif Programlar (Montessori Yaklaşımı). Türk Bilim Araştırma Vakfı Bilim Dergisi, 2 (1), 107-116.
  • Yurteri Tiryaki, A., Findik, E., Çetin Sultanoğlu, S., Beker, E., Yildiz Biçakçi, M., Aral, N. & Özdoğan Özbal, E. (2021). A study on the effect of Montessori Education on self-regulation skills in preschoolers, Early Child Development and Care, 191:7-8, 1219-1229, DOI: 10.1080/03004430.2021.1928107

Cosmic Education "Montessori and Life"

Yıl 2021, , 117 - 124, 31.12.2021
https://doi.org/10.47899/ijss.20213201

Öz

Current review article; It aimed to deal with cosmic education holistically by giving cosmic perspective, cosmic education, cosmic education materials and examples of cosmic education application through the theme of Montessori and Life. Montessori considers cosmic education not only as a part of the whole but also as a continuous process of change. She states that everyone in the universe is interconnected by a mutual relationship, therefore everyone has a responsibility to each other. The cosmic education that is prepared to build the awareness of the responsibility is wide and complex. In cosmic education, different aspects of a person are considered by depending on all living forms on the planet that the person interacts with. It includes the elaboration of a holistic vision of the world, the cosmos, and the role of the human being in it, its history, civilizations, cultures. The cosmic education considers that the world does not have only geographical features; it also has different aspects of the world and human beings such as biological, and historical features. However, the cosmic education materials are the least attractive materials of Montessori classrooms. The education plan starts with the child getting to know his/her immediate surroundings and continues to the discovery of the solar system. In this context, a holistic view of Montessori cosmic education is presented by giving examples of the cosmic perspective, cosmic education, cosmic education materials, and its application.

Kaynakça

  • Cunningham, J. (2017). From Cosmic Education to Civic Responsibility. NAMTA Journal, 42(3), 19-28.
  • Çakıroğlu Wilbrandt, E. (2009). Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitimi Sanatı: Eğitimciler ve Ebeveynler için El Kitabı. Sistem Yayıncılık.
  • Çakıroğlu Wilbrant, E. (2019). Montessori Yöntemi. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Daniels-Diehl, M. (2020). Effects of Montessori Education in China (Doctoral dissertation, Worcester Polytechnic Institute).
  • Feez, S. (2009). Montessori and early childhood: A guide for students. Sage Publication.
  • Glenn, C. M. (2003). The Longitudinal Assessment Study (LAS).: Eighteen Year Follow-Up, Final Report, ED478792 Franciscan Montessori Earth School, Portland.
  • Grazzini, C. (2013). Maria Montessori's Cosmic Vision, Cosmic Plan, and Cosmic Education. NAMTA Journal, 38(1), 107-116.
  • Güleş, F., & Erişen, Y. (2009). Okulöncesi dönem montessori eğitim uygulamalarıyla kozmik eğitime hazırlık. Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Herbst, P., Gruber-Fuchs, M., & Herbst, E. (2008). Some Cycles of Nature-Applications of M. Montessori's Cosmic Education in a Nursery School. Journal of Geoscience Education, 56(3), 220-224.
  • Isaacs, B. (2010). Bringing the Montessori approach to your early years practice. Routledge.
  • Isaacs, B. (2018). Understanding the Montessori Approach. Early Years Education in Practice (Second Edition). New York: Routledge.
  • Leonard, G. (2018). Maria Montessori's Cosmic Stories and Contemporary Science. NAMTA Journal, 43(3), 32-45.
  • Lillard, A. S. (2017). Montessori-The science behind the genius. NY: Oxford University Press.
  • Lillard, A., & Else-Quest, N. (2006). The early years: Evaluating Montessori education. Science, 313(5795), 1893-1894.
  • Koçyiğit, S. & Kayılı, G. (2008). Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 511-516.
  • Mayasari, E. D. (2014). Effects of Montessori “Cosmic Education” on the Learning Achievements of Fifth Grade Primary Students in Nationalism Materials. (Aplied Research) Universitas Sanata Dharma.
  • Montessori, M. (1973) From Childhood to Adolescence. New York: Schocken Books.
  • Montessori, M. (2016a). Çocuğunuz hakkında bilmeniz gerekenler (Z. Baykul, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Montessori, M. (2016b). Çocuğun Keşfi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Mutlu, B., Ergişi, A., Bütün Ayhan, A. & Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi 2012 1(3), 113-128.
  • North American Montessori Center (2021). Cosmic Education in Early Childhood (3-6 Years Old). Erişim Tarihi: 14.01.2021. Erişim Adresi: http://www.montessoritraining.net/COSMIC%20EDUCATION%20IN%20EARLY%20CHILDHOOD%20(3-6%20YEARS%20OLD).pdf
  • Oğuz, B. U. V. & Akyol, A. K. (2006). Çocuk Eğitiminde Montessori Yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 243-256.
  • Pound, L. (2006). How Children Learn: From Montessori to Vygosky-Educational Theories and Approaches Made Easy (Vol. 1). Andrews UK Limited.
  • Raimondo, R. (2018). Cosmic Education in Maria Montessori: Arts and Sciences as resources for human development. Studi sulla Formazione/Open Journal of Education, 21(2), 249-260.
  • Stephenson, M. E. (2013). Cosmic Education. NAMTA Journal, 38(1), 119-132.
  • Stephenson, S. M. (2015). Cosmic Education: The Child's Discovery of a Global Vision and a Cosmic Task. NAMTA Journal, 40(2), 151-163.
  • Yıldırım Doğru, S. (2009). Özel Eğitimde Kullanılan Alternatif Programlar (Montessori Yaklaşımı). Türk Bilim Araştırma Vakfı Bilim Dergisi, 2 (1), 107-116.
  • Yurteri Tiryaki, A., Findik, E., Çetin Sultanoğlu, S., Beker, E., Yildiz Biçakçi, M., Aral, N. & Özdoğan Özbal, E. (2021). A study on the effect of Montessori Education on self-regulation skills in preschoolers, Early Child Development and Care, 191:7-8, 1219-1229, DOI: 10.1080/03004430.2021.1928107
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güney 0000-0002-0962-5643

Sena Öz 0000-0003-3034-8481

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Güney, M., & Öz, S. (2021). Kozmik Eğitim “Montessori ve Yaşam”. İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 117-124. https://doi.org/10.47899/ijss.20213201
İzmir Sosyal Bilimler Dergisi © 2019
Index Copernicus (Master List), Scilit, CrossRef, Harvard Library, EuroPub, OpenAIRE, Base, Academindex, IAD, Academic Resource Index (Researchbib), ASOS Index, Advanced Science Index, Türk Eğitim İndeksi, Academia.edu, Google Scholar, Scientific Indexing Services (SIS), ROAD, Internet Archive Scholar
tarafından taranmaktadır.

Yayıncı
İzmir Akademi Derneği
www.izmirakademi.org
Dergi Ana Sayfası | Amaç & Kapsam | Yazar Rehberi | Politikalar | Dizinler | Kurullar | İletişim