In our research, the University of Waterloo, known as a prestigious engineering university with global recognition, is evaluated from various aspects. The experiences and insights gained from our field visits to the University of Waterloo over different periods are shared with the aim of serving as an example for universities in Türkiye. Additionally, the research is expanded through comprehensive literature review and interviews, providing an in-depth analysis for universities in Türkiye, along with examples of the university's unique characteristics. Particularly in recent years, the research university approach in Türkiye has gained prominence. When evaluating the disadvantages in global rankings for universities that lack a medical school, the University of Waterloo analysis becomes an important example. Established in 1957 with 74 engineering students, the University of Waterloo has grown into a major engineering institution with Nobel laureates, a developed infrastructure for numerous innovation initiatives, and nearly 253,000 alumni from 156 different countries, with over 42,000 active students today. In our field studies and institutional reviews, the University of Waterloo’s various active sustainability offices, psychological support services for top engineering students, social events, departments dedicated to robotics and artificial intelligence, effective use of campus boards, and the presence of business card boards in each department as an indicator of public-private sector cooperation are among the new and unique approaches shared with university researchers. In the extensive comparisons conducted, discussions were held with institutional officials in different roles, and based on their experiences and opinions, the differences on campus were evaluated. These evaluations, carried out step by step through field visits and phased interviews, have provided valuable insights. Waterloo University places great emphasis on student entrepreneurship and innovation, and success offices have been established. In order to enhance institutional affiliation, a section akin to a souvenir or corporate memorabilia store has been developed. Furthermore, throughout the study, a productive brainstorming session will be conducted on what Turkish higher education institutions can do differently. Due to Türkiye’s rapidly aging population, it must transform its young human resources quickly. This can be achieved by examining countries like Canada, which implement effective higher education policies, and analyzing higher education institutions in China, which have recently made significant progress. Those responsible for higher education policies should focus on research that uncovers the transformation and secrets of good examples around the world, and policies in this direction should be urgently developed. Our study is expected to provide significant reference and comparative information for our universities.
Canada Türkiye Higher Education Policies Universities Industry University of Waterloo
Araştırmamızda dünyadaki saygın bir yere sahip olan önemli bir mühendislik üniversitesi olarak bilinen Waterloo üniversitesi pek çok farklı yönden değerlendirilmektedir. Waterloo Üniversitesinde çeşitli dönemlerde gerçekleştirdiğimiz saha ziyaretlerimizden elde ettiğimiz deneyim ve tecrübeler Türkiye’deki üniversitelerimize örnek olması adına derlenmiştir. Aynı zamanda kapsamlı literatür çalışması ve görüşmeler ile araştırmamız genişletilmiş Türkiye’deki üniversiteler için derinlemesine analiz ve üniversitenin farklılıkları, örnekleri ile birlikte sunulmaktadır. Son yıllarda Türkiye’de özellikle araştırma üniversitesi yaklaşımı öne çıkmaktadır. Araştırma üniversiteleri arasında tıp fakültesine sahip olmayan üniversitelerin dünya sıralama sistemlerindeki dezavantajı değerlendirildiğinde, Waterloo üniversitesinin analizinin özellikle örnek teşkil edeceği düşünülmektedir. Waterloo Üniversitesi, 1957 yılında 74 mühendislik öğrencisi ile yükseköğretim alanında faaliyetlerine başlamıştır. Günümüze gelindiğinde, Nobel ödüllerine sahip pek çok inovasyon girişimi için kurumsal alt yapının geliştirildiği, 156 farklı ülkeden 253 bine yakın mezuna sahip, 42.000’den fazla aktif eğitim gören öğrenciyi içinde barındıran önemli bir mühendislik üniversitesidir. Yapmış olduğumuz saha çalışmalarında ve kurum incelemelerimizde Waterloo Üniversitesi içinde çok aktif sürdürülebilirlik ofisleri, birinci sınıf mühendislik öğrencileri için psikolojik destekler, sosyal etkinlikler, robotik ve yapay zekaya yönelik açılan birimler, okul panolarının çok etkin bir şekilde kullanılması, her bölümde özel sektör ve üniversite işbirliğinin göstergesi olan kartvizit panolarının olması gibi pek çok yeni ve farklı yaklaşımı üniversite araştırmacılarının ilgisine sunulmaktadır. Yapılan kapsamlı kıyaslamalarda farklı rollerdeki kurum yetkilileri ile görüşülmüş, onların deneyim ve görüşleri doğrultusunda kampüsteki farklılıklar değerlendirilmiş, saha ziyaretleri aşamalı görüşmeler ile adım adım gerçekleştirilen bu değerlendirmeler ile ilerletilmiştir. Öğrenci girişimlerine ve inovasyona oldukça önem veren Waterloo Üniversitesinde başarı ofisleri kurulmuştur. Kurumsal aidiyeti geliştirmek için hediyelik eşya veya kurumsal hatıra mağazası diyebileceğimiz bir bölüm geliştirilmiştir. Ayrıca çalışma sürecinde Türk Yükseköğretim Kurumlarının neleri farklı yapılabileceği konusunda etkin ve güçlü bir beyin fırtınası yapılacaktır. Türkiye’ni hızlı yaşlanan nüfusu nedeniyle genç insan kaynağını en hızlı şekilde dönüştürmesi gerekmektedir. Bunu Kanada gibi etkili yükseköğretim politikaları yürüten ülkelerini inceleyerek son zamanlarda önemli sıçrama gerçekleştirmiş Çin’deki yükseköğretim kurumlarını analiz ederek başarabilir. Yükseköğretim politikalarını yürütenlerin dünyadaki iyi örneklerdeki değişim ve dönüşümü sırlarını ortaya koyan araştırmalara odaklanmalı, bu yönde politikalar ivedilikle ortaya koymalıdır. Çalışmanın üniversitelerimize önemli referans ve kıyaslama bilgileri sunacağı beklenmektedir.
Kanada Türkiye Yükseköğretim Politikaları Üniversiteler Sanayi Waterloo Üniversitesi
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)
TÜBİTAK 2219-Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Programı 2022/2 proje bursu ile desteklenmiş ve araştırmacılar ilgili yayını bu proje sürecinde tamamlamış(lar)dır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Süreçleri Yönetimi, Organizasyonel, Organizasyon Dışı ve Küresel Bilgi Sistemleri, Kalkınma Ekonomisi - Makro, Bölgesel Ekonomi, Kalkınma Ekonomisi - Mikro, Sanayi Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |