Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Rail System Investments in Arnavutkoy on the Region

Yıl 2022, , 14 - 17, 17.05.2022
https://doi.org/10.47769/izufbed.1059989

Öz

The city, which is one of the most important elements of the Urban Development and transportation of people and goods moving from place to place as defined in the context of spatial and urban planning is a system that has a great impact on the economic development of cities is clear. Transportation is an activity that plays an important role in all economic, social, cultural, political and spatial activities. Nowadays, with the development of transportation networks, the increase in transportation investments is increasing in parallel with this. Thanks to the technological developments in transportation, the city's achievements in many fields are increasing day by day. The decrease in traffic time along with the increasing transportation infrastructure leads to both economic benefits and effects such as saving time and increasing efficiency in the city. In addition, transportation investments made in the city also bring about effects called socio-spatial, broad economic and direct economic effects. Among the physical and economic effects that occur in the urban area are factors that affect land use and land values, in particular. It is seen that the value and usage possibilities of real estate are affected due to transportation investments and especially the integration of transportation types, and even the ease and types of transportation are taken into account in making investment decisions. In the process of creating settlement and housing policies, it is important for policymakers and investors to know the direction and extent of the impact of public transportation projects on real estate value, in terms of influencing the economic analysis and feasibility of investment decisions.

Kaynakça

  • Referans1 As, E. (2006) Cumhuriyet Döneminde Ulaşım Politikaları (1923-1960), Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi AİİT Enstitüsü, İzmir,Türkiye.
  • Referans2 Akbulut, F. (2016). Kentsel Ulaşım Hizmetlerinin Planlanması ve Yönetiminde Sürdürülebilir Politika Önerileri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 336-355.
  • Referans3 Atmaca, 2009).Atmaca, İ., 2009. Demiryolu Ulaşımının Kentsel Gelişim Üzerindeki Etkileri ve Isparta Kenti Örneklemesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta, Türkiye, 97.
  • Referans4 Çakır, M., (2010). Entegre Olmuş Ulaşım Sistemlerinin Yolculuk Talebindeki Değişiminin İncelenmesi Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Raylı Sistem Hattı Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi FBE
  • Referans5 Erdem, N. (2016). Büyük Ölçekli Kamu Yatırımlarının Uygulandığı Bölgelerdeki Taşınmaz Değer Artışı ve Kentleşme Üzerinde Etkisi: Osmaniye İli Örneği. Journal of International Social Research, 9 (47).
  • Referans6 Gür ve Gören 2013 Gür, S. ve Gören, B., 2011. Transfer Merkezlerinin Planlama ve Tasarım İstanbul’da Uygulanabilirliği. Uluslararası Otopark Politikaları ve Uygulamaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı. 25 Mayıs 2011 İstanbul
  • Referans7 Hamamcıoğlu, C., 2009. Ulaşım Ağının Kentsel Hizmet Alanlarının Yer seçimine Etkilerinin İstanbul Tarihi Yarımada Örneğinde Değerlendirilmesi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, Türkiye, 284. Referans8 Kılınçaslan 2012 Kılınçaslan, Tülay., (2012) Kentsel Ulaşım,(İstanbul, Ninova)
  • Referans9 Öztürk, M., (1992). Kentsel Toprak Rantı ve İstanbul’da Arsa Değerleri; Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı, İstanbul
  • Referans10 Rodrigue, 2020 Rodrigue, J.-P. (2020). The Geography of Transport Systems (5. b.). New York
  • Referans11 Rodrigue, 2006 Rodrigue, J.-P., Comtois, C., & Slack, B. (2006). The Geography of Transport Systems. Taylor& Francis Group.
  • Referans12 Rodrigue vd., 2007: Rodrigue, Jean-Paul, Claude, Comtois ve Brian Slack (2007); The Geography of Transport Systems, Routledge, London
  • Referans13 Şahin, İ.F. (2013) Türkiye’de Karayolu Ulaşımı ve Geçitler, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, Türkiye.

Arnavutköy’de Raylı Sistem Yatırımlarının Bölgeye Etkisi

Yıl 2022, , 14 - 17, 17.05.2022
https://doi.org/10.47769/izufbed.1059989

Öz

Kentin ve kentsel gelişimin en önemli unsurlarından olan ulaşım, insanların ve eşyaların bir yerden bir yere taşınması olarak tanımlansa da kentsel planlama bağlamında kentlerin mekânsal ve ekonomik gelişimleri üzerinde büyük etkisi olan bir sistem olduğu açıktır. Ulaşım; ekonomik, sosyal, kültürel, siyasal ve mekânsal faaliyetlerin bütününde önemli rol oynayan bir faaliyettir. Günümüzde ulaşım ağlarının gelişmesiyle birlikte ulaşım yatırımlarındaki artışta buna paralel olarak artış göstermektedir. Ulaşımda yaşanan teknolojik gelişmeler sayesinde kentin birçok konuda elde ettiği kazanımlar gün geçtikçe artmaktadır. Artan ulaşım altyapısı ile birlikte trafikte geçen sürenin azalması hem ekonomik faydalara hem de zamandan tasarruf ile kentte verimliliğin artması gibi etkilere yol açmaktadır. Bunların haricinde kentte yapılan ulaşım yatırımları, sosyo mekânsal, geniş ekonomik ve doğrudan ekonomik etkiler olarak adlandırılan etkileri de beraberinde getirmektedir. Kentsel alanda meydana gelen fiziksel ve ekonomik etkiler başında özellikle arazi kullanımı ve arazi değerlerini etkileyen faktörler yer almaktadır. Ulaşım yatırımları ve özellikle ulaşım çeşitlerinin entegrasyonuna bağlı olarak gayrimenkulün değeri ve kullanım olanaklarını etkilendiği ve hatta yatırım kararlarının verilmesinde ulaşım kolaylığı ve türlerinin özel olarak dikkate alındığı görülmektedir. Yerleşim ve konut politikalarının oluşturulması sürecinde, politika yapıcılar ve yatırımcılar tarafından kamu ulaşım projelerinin gayrimenkul değerine etkisinin yönü ve boyutunun bilinmesi, yatırım kararlarının ekonomik analizi ve yapılabilirliğini etkilemesi yönünden önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Referans1 As, E. (2006) Cumhuriyet Döneminde Ulaşım Politikaları (1923-1960), Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi AİİT Enstitüsü, İzmir,Türkiye.
  • Referans2 Akbulut, F. (2016). Kentsel Ulaşım Hizmetlerinin Planlanması ve Yönetiminde Sürdürülebilir Politika Önerileri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 336-355.
  • Referans3 Atmaca, 2009).Atmaca, İ., 2009. Demiryolu Ulaşımının Kentsel Gelişim Üzerindeki Etkileri ve Isparta Kenti Örneklemesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta, Türkiye, 97.
  • Referans4 Çakır, M., (2010). Entegre Olmuş Ulaşım Sistemlerinin Yolculuk Talebindeki Değişiminin İncelenmesi Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Raylı Sistem Hattı Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi FBE
  • Referans5 Erdem, N. (2016). Büyük Ölçekli Kamu Yatırımlarının Uygulandığı Bölgelerdeki Taşınmaz Değer Artışı ve Kentleşme Üzerinde Etkisi: Osmaniye İli Örneği. Journal of International Social Research, 9 (47).
  • Referans6 Gür ve Gören 2013 Gür, S. ve Gören, B., 2011. Transfer Merkezlerinin Planlama ve Tasarım İstanbul’da Uygulanabilirliği. Uluslararası Otopark Politikaları ve Uygulamaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı. 25 Mayıs 2011 İstanbul
  • Referans7 Hamamcıoğlu, C., 2009. Ulaşım Ağının Kentsel Hizmet Alanlarının Yer seçimine Etkilerinin İstanbul Tarihi Yarımada Örneğinde Değerlendirilmesi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, Türkiye, 284. Referans8 Kılınçaslan 2012 Kılınçaslan, Tülay., (2012) Kentsel Ulaşım,(İstanbul, Ninova)
  • Referans9 Öztürk, M., (1992). Kentsel Toprak Rantı ve İstanbul’da Arsa Değerleri; Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı, İstanbul
  • Referans10 Rodrigue, 2020 Rodrigue, J.-P. (2020). The Geography of Transport Systems (5. b.). New York
  • Referans11 Rodrigue, 2006 Rodrigue, J.-P., Comtois, C., & Slack, B. (2006). The Geography of Transport Systems. Taylor& Francis Group.
  • Referans12 Rodrigue vd., 2007: Rodrigue, Jean-Paul, Claude, Comtois ve Brian Slack (2007); The Geography of Transport Systems, Routledge, London
  • Referans13 Şahin, İ.F. (2013) Türkiye’de Karayolu Ulaşımı ve Geçitler, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, Türkiye.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Kısa Bildiri
Yazarlar

Gülçin Alp 0000-0003-1142-9649

Şahika Özdemir 0000-0002-5762-1962

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2022
Kabul Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Alp, G., & Özdemir, Ş. (2022). Arnavutköy’de Raylı Sistem Yatırımlarının Bölgeye Etkisi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 14-17. https://doi.org/10.47769/izufbed.1059989

20503

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.