This study investigates the perspectives of science teachers on SDG4. A qualitative research method based on phenomenological design was used, which involved understanding the lived experiences of the science teachers. In this study, criterion and easily accessible sampling, which are purposeful sampling strategies frequently used in qualitative research, were used together to determine the study group. In this context, the study was conducted with six science teachers who work in a province in the Central Anatolia region of Türkiye. A semi-structured interview form was utilized as a data collection tool, and three interview questions were posed. Before the research analysis process, the audio interview recordings made with the participants' permission were converted into written text. Then, the obtained data were analyzed using descriptive and content analysis techniques. The study initially analyzed science teachers' perspectives on the quality education, finding that quality was linked to the purpose and process of education and teacher competencies. Subsequently, the criteria for achieving SDG4 were evaluated, considering various factors related to students, the educational environment, teachers' professional competence, and the curriculum. Finally, the study examined teachers' views on using information and communication technologies (ICT) in education, revealing a balanced perspective on the advantages and disadvantages. The study also presented its limitations and recommendations, suggesting that future research should include the perspectives of students, parents, and school administrators for a more comprehensive understanding.
The University of Erciyes ethics committee approved the research with code 141 at 26.03.2024.
Bu çalışma, fen bilimleri öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Amacı (SKA) 4’e ilişkin bakış açılarını araştırmaktadır. Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam deneyimlerini anlamayı içeren fenomenolojik tasarıma dayalı nitel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan amaçlı örnekleme stratejilerinden ölçüt ve kolay ulaşılabilir örnekleme birlikte kullanılarak çalışma grubu belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışma Türkiye'nin Orta Anadolu bölgesinde bulunan bir ilde görev yapan altı fen bilgisi öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmış ve üç görüşme sorusu sorulmuştur. Araştırma analiz sürecinden önce katılımcıların izni alınarak yapılan sesli görüşme kayıtları yazılı metne dönüştürülmüştür. Daha sonra elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada ilk olarak fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim kalitesine ilişkin bakış açıları analiz edilmiş ve eğitimde kalitenin amacı, süreci ve öğretmen yeterlilikleriyle bağlantılı olduğu bulunmuştur. Daha sonra, öğrenciler, eğitim ortamı, öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri ve müfredat ile ilgili çeşitli faktörler göz önünde bulundurularak SKA4’e ulaşma kriterleri değerlendirilmiştir. Son olarak, öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) kullanımına ilişkin görüşlerini incelemiş ve avantaj ve dezavantajları konusunda dengeli bir bakış açısı ortaya konmuştur. Çalışma ayrıca, gelecekteki araştırmaların daha kapsamlı bir anlayış için öğrenci, veli ve okul yöneticilerinin bakış açılarını içermesi gerektiğini önererek sınırlılıklarını ve önerilerini sunmuştur.
Sürdürülebilir kalkınma amaçları sürdürülebilir eğitim nitelikli eğitim
The University of Erciyes ethics committee approved the research with code 141 at 26.03.2024.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |
İZÜ Eğitim Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.