Throughout the history individuals as well as communities resisted against some discourses and commandments. This resisting movement can also show itself as activities depending on violence while sometimes occur without violence. Cultural resistance is a kind of resistance not encompassing violence activities. The source of the powerty is culture in this kind of resistance. Cultures encounters different ones in their initial times. Sometimes they embrace others' values with a comment in a unique way and from time to time they feel concerned and try to fight against it. Because any cultures want to neither crushed under the pressure of other nor loose its own values. At this point, cultural resistance comes forth more evidently. In this study, religious traces of cultural resistance are tried to understood in the context of one of the most ancient resistance stories, which is "The Companions of Cave". As a result, what the Companions of Cave wanted to do is to produce a new language, to replace a discourse that aims to reach peace by deleting the existing discourse.
The Companions of Cave Resistance Cultural Resistance Qur'an Religion Hegemony
Geçmişten beri gerek toplumlar gerekse de bireyler birtakım söylemlere ve buyruklara karşı çıkmışlardır. Bu karşı çıkma kimi zaman şiddete dayalı faaliyetler şeklinde olmuş, kimi zaman da şiddetsiz bir direniş olarak kendini göstermiştir. Kültürel direniş de bir şiddetsiz direniş biçimidir. Bu direniş şeklinde gücün kaynağı kültürdür. Kültürler oluşum sürecinde farklı kültürlerle karşılaşırlar. Kimi zaman bu kültürlere ait değerleri kendi potalarında eritip bünyelerine katarlar. Kimi zaman da kendilerini tehlikede hisseder ve o kültüre karşı bir mücadeleye girişirler. Çünkü hiçbir kültür başka bir kültürün baskısı altında ezilmek, yok olmak, kendi değerlerini kaybetmek istemez. İşte bu noktada kültürel direniş kendini göstermektedir. Bu çalışmada kültürel direniş kavramının Kur'ânî iz düşümleri, direnişin en eski örneklerinden olan Ashâb-ı Kehf kıssası üzerinden okunmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak Ashâb-ı Kehf'in yapmak istediği şey yeni bir dil üretmek, var olan söylemi silerek huzura ermeyi amaçlayan bir söylemi ikâme etmekti.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Hakemli Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
· JAD, bilgiyi genişletmek ve geliştirmek için tamamen Açık Erişim Dergi Politikasını kabul eder.
· Adres: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Esenboğa Yerleşkesi Çubuk/Ankara