İşletmeler,
günümüz iletişim teknolojilerinin yarattığı dijital mecranın vazgeçilmezi
sosyal medya platformlarında her an markalarını, ürünlerini, imaj ve
itibarlarını, olası kriz tehditlerine karşı korumak zorundadır. Özellikle
Havacılık sektörü, krize oldukça açık bir sektör durumundadır. İşletme; kriz öncesinde hazırlık yaparak
olası kriz senaryoları üzerinden planlamasını doğru yapmışsa kriz süreci de
sağlıklı bir şekilde yönetilebilir. Kriz yönetimi; “yöneticinin, muhtemel
tehdit durumları karşısında yaptığı hazırlıklar ile markasını her yönden
olabilecek durumlara karşı koruyup durumdan en yüksek faydayı sağlamak için tüm
süreçleri yönetebilmesidir.” Kriz yönetiminde havacılık sektöründe yaşanmış bir
örneği mercek altına alan bu çalışmada amaçlı örneklem tercih edilmiş; her gün
yüzbinlere insana hizmet veren bir işletmede oluşan büyük bir kriz karşısında
işletmenin nasıl davrandığını gösterebilmek amacıyla Southwest Havayolları
örneklem olarak seçilmiştir. Dünyanın en büyük low cost havayolu şirketi olan
Southwest Havayollarının Temmuz 2016’da yaşadığı teknoloji krizini nasıl
yönettiği analiz edilmiştir. Çalışmada; literatür bilgisi verildikten sonra
örneklemde yer alan Southwest Havayollarının yaşadığı teknik sorun sonrasında,
marka itibarının zedelenmesini önlemek adına hayata geçirilen sosyal medya
stratejileri, nitel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılarak
analiz edilmiştir. Çalışmanın; havacılık
sektöründe markaların olası krizlerin çözüm sürecine ışık tutacağı
düşünülmektedir.
Havacılık Kriz Southwest airlines Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |