Turizm sektörünün önemi her geçen gün daha çok artmaktadır ve hızla gelişmektedir. Türkiye coğrafi özellikleri bakımından turizm sektörü için oldukça elverişlidir. Ülkemizde turizm sektörünün gelişmesiyle diğer ülkelere karşı rekabet avantajı sağlamaktadır. Gerek doğal güzellikleriyle gerek tarihi yapısıyla dikkat çeken ülke konumundadır. Ülkemizdeki turizm sektörünün gelişmesi ve artan ilgiden yola çıkarak demografik özelliklerin turizm tercihine etkisini araştırılmıştır. Yapılan çalışmada 286 kişiye internet üzerinden anket uygulanmıştır ve kişilerin demografik özelliklerinin turizm tercihleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Anketin ikinci aşamasında yaz, kış, termal, doğa ve kültür turizm tercihlerinden birini seçmesi istenmiştir ve turizm tercihlerine uygun kriterler belirlenmiştir. Çalışmanın son aşamasında çok kriterli karar verme yöntemi olan VIKOR yöntemi uygulanarak turizm türüne göre en uygun alternatif seçilmiştir.
Turizm Sektörü VIKOR Yöntemi Turizm Tercihi İstatistiksel Analiz
Yoktur.
Importance of tourism sector increases every passing day and develops rapidly. Turkey is quite favorable in terms of geographical features for the tourism sector. A competitive advantage is provided against other countries by the development of the tourism sector in our country. Turkey is a country that draws attention both its natural beauties and historical structure. Based on the development of the tourism sector in our country and increasing interest, the effect of demographic features on tourism preference has been investigated. According to this research, 286 people were conducted a questionnaire via internet, and it was investigated whether there was a significant difference between the demographic characteristics of the people and their tourism preferences. In the second stage of the questionnaire, summer, winter,thermal, nature and cultural tourism preferences were offered and choosing one of them was asked from people. In this way, suitable criteria were determined according to their tourism preferences. In the last stage of the research, VIKOR method, which is a multi-criteria decision making method, was applied and the most suitable alternative was chosen according to the type of tourism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |