Araştırmanın temel amacı Gaziantep ilinde yerel yönetim tarafından turizmle ilgili yapılan hizmetlere yönelik yerel halkın memnuniyet düzeyini tespit etmektir. Bu kapsamda 2021 yılı Şubat ve Mayıs ayları arasında Gaziantep’te ikamet eden 788 kişiye anket uygulanmıştır. Yerel yönetimin turizme ilişkin hizmetleri iki farklı dönemde değerlendirilmiştir. Bu bağlamda yerel halkın, yerel yönetimin turizme ilişkin hizmetlerine yönelik memnuniyet düzeyinin her iki dönemde de oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca yerel yönetimin ikinci döneminde sunduğu turizm hizmetlerine yönelik yerel halkın memnuniyet düzeyi, birinci döneme göre artış sağladığı tespit edilmiştir. İlk dönemde yerel halkın turizm kapsamında en yüksek düzeyde memnun kaldığı hizmetler sırasıyla; ulaşım hizmetleri (N= 4,12), alt yapı çalışmaları (4,11) ve çevresel temizlik (N= 4,09) olarak saptanmıştır. İkinci dönemde ise yerel halkın en yüksek düzeyde memnun kaldığı turizm hizmetleri sırasıyla; ulaşım hizmetleri (N= 4,32), müze hizmetleri (N= 4,12) ve alt yapı hizmetleri (N= 4,12) olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar ışığında yerel yönetimlere ve araştırmacılara bir takım önerilerde bulunulmuştur.
The main purpose of the research is to determine the satisfaction levels of the local people living in Gaziantep for the services provided by the local government regarding tourism. In this context, a questionnaire was applied to 788 people residing in Gaziantep between February and May 2021. The tourism-related services of the local government were evaluated in two different periods. In this context, it has been observed that the satisfaction level of the local people towards the tourism-related services of the local government is quite high in both periods. In addition, it has been determined that the satisfaction level of the local people for the tourism services provided by the local government in the second period is higher than the first period. In the first period, the services that the local people were most satisfied with are; transportation services (N= 4.12), infrastructure works (4.11) and environmental cleaning (N= 4.09). In the second period, the services that the local people are most satisfied with are; transportation services (N= 4.32), museum services (N= 4.12) and infrastructure services (N= 4.12). In this context, a number of suggestions were made to local governments and researchers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |