This research was conducted to examine the perceptions of bullying, organizational silence and sports of secondary school students. According to the results of the research, the vast majority of the participants (75%) stated that they broke the rules at school. First of all, almost half of the participants stated that they prefer not to be exposed to bullying. Participants stated that they tried to explain the situation in general to those they thought were superior. In addition, resorting to physical violence, using psychological superiority and being patient are among the opinions expressed. It was determined that there were the same behaviors in the reactions given to them or given by themselves in the face of these behaviors. In the study, when the participants showed a bullying attitude to their friends, they stated that they would generally intervene and apply solutions in different ways in their own way.
Bullying secondary school students sports organizational silence
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Fırat University Ethics Committee of the Institute of Educational Sciences The date and number of the ethical assessment decision: 09.02.2024 / 21992
This research was conducted to examine the perceptions of bullying, organizational silence and sports of secondary school students. According to the results of the research, the vast majority of the participants (75%) stated that they broke the rules at school. First of all, almost half of the participants stated that they prefer not to be exposed to bullying. Participants stated that they tried to explain the situation in general to those they thought were superior. In addition, resorting to physical violence, using psychological superiority and being patient are among the opinions expressed. It was determined that there were the same behaviors in the reactions given to them or given by themselves in the face of these behaviors. In the study, when the participants showed a bullying attitude to their friends, they stated that they would generally intervene and apply solutions in different ways in their own way.
Bullying secondary school students sports organizational silence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "