This study, aiming to address environmental, ecological, and eco-literacy within the paradigms of multiple intelligences or multiple literacies on a relational-contextual level and with a comprehensive interdisciplinary approach, reveals a problematic situation concerning the insufficient adoption of these literacies in educational environments. The aim of this research is to contribute to the development of the above mentioned literacies, create social awareness for their widespread implementation in educational environments, and facilitate sustainable development and pedagogical well being. The study deals with a critical discourse analysis concerning the historical background of these concepts in the literature, relying on a plethora of data obtained from the literature. The methodology of the study conducted in line with this purpose includes a combination of mixed, theoretical, conceptual, documentary, phenomenological, and qualitative methods based on complementary and interdisciplinary assessments. These methodological postulates envision an integrated approach to addressing the concepts of environmental literacy, ecological literacy, and eco-literacy.
Environmental literacy ecological crisis ecological literacy environmental education eco-literacy
This study, aiming to address environmental, ecological, and eco-literacy within the paradigms of multiple intelligences or multiple literacies on a relational-contextual level and with a comprehensive interdisciplinary approach, reveals a problematic situation concerning the insufficient adoption of these literacies in educational environments. The aim of this research is to contribute to the development of the above mentioned literacies, create social awareness for their widespread implementation in educational environments, and facilitate sustainable development and pedagogical well being. The study deals with a critical discourse analysis concerning the historical background of these concepts in the literature, relying on a plethora of data obtained from the literature. The methodology of the study conducted in line with this purpose includes a combination of mixed, theoretical, conceptual, documentary, phenomenological, and qualitative methods based on complementary and interdisciplinary assessments. These methodological postulates envision an integrated approach to addressing the concepts of environmental literacy, ecological literacy, and eco-literacy.
Environmental literacy ecological crisis ecological literacy environmental education eco-literacy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "