This research aims to examine teachers' self-efficacy and lifelong learning tendencies regarding the education of students with special needs in terms of various variables. 308 teachers who taught inclusion/integration students in the 2024-2025 academic year were included in the participant group of the research. The research was designed with the relational survey model, which is one of the quantitative research methods. The personal information form developed by the researchers, the Teacher PA Scale for the Education of Individuals with Special Needs developed by Ünal and İlhan, (2023) and the YBL Tendencies Scale developed by Yaman (2014) were used as data collection tools. The findings obtained were analyzed with the SPSS 26.0 package program. As a result of the research; A moderately positive and statistically significant relationship was detected between teacher self-efficacy and lifelong learning tendencies.
Teacher self-efficacy life-long learning student with special needs relational screening model
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Araştırma Önerisi Etik Değerlendirme Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 31/01/2025 ve E-50704946-050.04-521947
Bu araştırmada özel gereksinimli öğrencilerin eğitimlerine ilişkin öğretmenlerin öz yeterlik [ÖY] ile yaşam boyu öğrenme [YBÖ] eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında kaynaştırma/bütünleştirme öğrencilerinin dersine giren 308 öğretmen araştırmanın katılımcı grubunda yer almıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Ünal & İlhan, (2023) tarafından geliştirilen Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitimine Yönelik Öğretmen ÖY Ölçeği ile Yaman (2014) tarafından geliştirilen YBÖ Eğilimleri Ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgular SPSS 26.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Öğretmen ÖY ile YBÖ eğilimleri arasında orta düzeyde pozitif ve istatiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Öğretmen öz yeterliği yaşam boyu öğrenme özel gereksinimli öğrenci ilişkisel tarama modeli
Dergi Editörü başta olmak üzere dergi ekibine çalışmalarında kolaylıklar ve başarılar dileriz.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Zihinsel Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 17 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "