Bu çalışmanın amacı uygulamalı çocuk edebiyatı ders etkinliklerinin etkililiğini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanan bu araştırmada doküman incelemesi ve fenomenoloji yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Bahar dönemi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinde okuyan ve “Çocuk Edebiyatı” dersi alan 47 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. 12 haftanın sonunda etkinlikler tamamlandığında sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak sürece yönelik görüşleri istenmiştir. Sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının görüşlerinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde “içerik analizi ve betimsel analiz tekniği” kullanılmıştır. Araştırma bulguları, “Çocuk Edebiyatı Etkinliklerinin Değerlendirilmesi (Süreç) ve Etkinliklerin Etkililiğinin Değerlendirilmesine Yönelik Görüşler (Sonuç)” olmak üzere iki başlık altında incelenmiştir.
The present study intends to reveal the effectiveness of the applied children's literature course activities. In this research designed based on a qualitative research approach, the methods of document review and phenomenology were used. The study group of the research included 47 prospective class teachers enrolled in the ‘Children’s Literature’ course during the 2015-2016 Spring Term at Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education Department of Class Teaching. At the end of the 12-week period of the activities conducted, the professional and prospective class teachers were applied a semi-structured interview form to provide their views about the process. To analyze the data provided by the professional class teacher and the prospective class teachers, “content analysis and descriptive analysis technique” was used. The results from the research were divided into two titles: “Evaluation of Children’s Literature Activities (Process) and Views Concerning the Evaluation of the Efficiency of the Activities (Conclusion)”.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "