Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7E ÖĞRENME MODELİNE YÖNELİK TASARLANAN MATERYALLERİN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MODERN FİZİK BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 96 - 129, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.79967

Öz

Bu çalışmada, lise öğrencilerinin Modern Fizik Ünitesi’nde yer alan Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konularına yönelik 7E öğrenme modeline uygun öğrenci ve öğretmen ders materyallerinin geliştirilmesi ve bu materyallerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 7E öğrenme modeline göre uygulama yapılmış olup, kontrol grubunda ise geleneksel öğretime göre dersler yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini, bir Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören toplam 50 öğrenci ve bu okulda görev yapan 1 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, 7 açık uçlu sorudan oluşan Modern Fizik Başarı Testi ile toplanmıştır. Çalışmada 7E öğrenme modeli, öğrencilerin Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konularında öğrenci başarısını artırıcı yönde olumlu bir değişime neden olmuştur. Çalışmada 7E öğrenme modelinin, öğrencilerin kavramsal ve işlemsel öğrenmelerini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akarsu, B. (2007). Students’ misconceptual understanding of quantum physics in college level classroom environments.Unpublished doctoral thesis, Indiana University, USA.
  • Akarsu, B. (2011). Instructional design in quantum physics: a critical review of research, Asian Journal of Applied Sciences, 4(2), 112-118.
  • Akdeniz, A. R. ve Paliç, G. (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 196, 290-307.
  • Appleton, K. (1997). Analysis and description of students’ learning during science classes using a constructivistbased model. Journal of Research in Science Teaching, 34(3), 303-318.
  • Avcıoğlu, O. (2008). Lise 2 fizik dersinde newton yasaları konusunda 7E modelinin başarıya etkisinin araştırılması,Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş. (2013). Investigating the effectiveness of predict-observe-explain strategy on teaching photo electricity topic, Journal of Baltic Science Education, 12(5), 548-564.
  • Bozdemir, S. ve Eker, S. (2007). Fizikte Yeni Bir Çağ Açan Buluş: Kuantum Kuramı (2), Bilim ve Ütopya Dergisi, Sayı 161.
  • Brooks, J. G. and Brooks, M. G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Bybee, R. W. (2003). Why the seven E's. http://www.miamisci.org/ph/lpintro7e.html adresinden 24 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Çalışkan, S., Sezgin Selçuk, G. and Erol, M. (2009). Student understanding of some quantum physical concepts, Latin Amerikan Journal of Physics Education, 3(2), 202-206.
  • Çelik, H. ve Özbek, G. (2013). 7E öğretim modelinin hipotez kurma ve değişken belirleme becerileri üzerine etkisi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 13-23.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Trabzon.
  • Çepni, S., Ayas, A., Ekiz, D. ve Akyıldız, S. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Şan, H. M., Gökdere, M. ve Küçük, M. (2001). Fen bilgisi öğretiminde zihinde yapılanma kuramına uygun 7E modeline göre örnek etkinlik geliştirme, Maltepe Üniversitesi Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Çopur, T. ve Moğol, S. (2012). Fizik eğitimde işbirliğine dayalı yaklaşımın kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 251-266.
  • Demirci, N. ve Uyanık, F. (2009). Onuncu sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 22-51.
  • Demirezen, S. (2010). Elektrik devreleri konusunda 7E modelinin öğrencilerin başarı, bilimsel süreç becerilerinin gelişimi, kavramsal başarıları ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirezen, S. ve Yağbasan, R. (2013). 7E modelinin basit elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgıları üzerine etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 132-151.
  • Didiş, N., Özcan, Ö. ve Abak, M. (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: nitel çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 86-94.
  • Didiş, N., Eryılmaz, A. and Erkoç, Ş. (2010).Pre-service physics teachers’ comprehension of quantum mechanical concepts, Eurasia Journal of Mathematics, Science&Technology Education, 6(4), 227-235.
  • Eisenkraft, A. (2003). Expanding the 5E model, The Science Teacher,70(6), 56-59.
  • Escalada, L. T. (1997). Investigating the applicability of activity-based quantum mechanics in a few high school physics classrooms, Unpublished doctoral thesis, Kansas State University, Kansas.
  • Ercan, O. (2010). Öğretmenlerin elektrokimya konularındaki kavram yanılgıları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 111-134.
  • Garnett, P.L. and Treagust, D.F. (1992). Conceptual difficulties experienced by senior high school students of electrochemistry: electrochemical (galvanic) and electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29(10), 1079-1099.
  • Hand, B. & Treagust, D. F. (1991). Student achievement and science curriculum development using a constructivist framework, School Science and Mathematics, 91(4), 172-176.
  • Kamii, C., Manning, M. and Manning, G. (1991).Early literacy: a constructivist foundation for whole language. National Education Association, Washington, D.C.
  • Kanlı, U. (2007). 7E modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı ile doğrulama laboratuvar yaklaşımlarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve kavramsal başarılarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. (2009). Yapılandırmacı kuramın ışığında öğrenme halkası’nın kökleri ve evrimi: örnek bir etkinlik, Eğitim ve Bilim, 34(151), 44-64.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2008). 7E modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmedeki yeterliliği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1),91-125.
  • Karslı, F. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini geliştirmesinde ve kavramsal değişim sağlamasında zenginleştirilmiş laboratuar rehber materyallerinin etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Karslı, F. and Çalık, M. (2012). Can freshman science student teachers’ alternative conceptions of ‘electrochemical cells’ be fully diminished? Asian Journal of Chemistry, 23(12), 485-491.
  • Mashhadi, A. and Woolnough, B. (1999). Insights into students’ understanding of quantum physics: visualizing quantum entities, European Journal of Physics, 20, 511-516.
  • MEB (2008). Ortaöğretim 11. sınıf fizik dersi öğretim programı, Ankara.
  • Özcan, Ö. (2011). What are the students’ mental models about the “spin” and “photon” concepts in modern physics?,Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1372-1375.
  • Özdemir, E. (2008). Kuantum fiziğinde belirsizlik ilkesi: hibrit yaklaşımla öğretimin akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir, E. and Erol, M. (2008). Student misconceptions relating wave packet and uncertainty principle in quantum physics. Balkan Physics Letters, Special Issue, 635-641.
  • Özmen H. (2004), Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Online Journal of Education Technology, 3(1), 100-111.
  • Sadaghiani, H. R. (2005). Conceptual and mathematical barriers to students learning quantum mechanics.Unpublished doctoral thesis, Ohio StateUniversity.
  • Sanger, M.J. and Greenbowe T.J. (1999). An analysis of college of chemistry textbooks as sources of misconceptions and errors in electrochemistry, Journal of Chemical Education, 76(6), 853-860.
  • Sanger, M.J. and Greenbowe, T.J. (1997). Students' misconceptions in electrochemistry: current flow in electrolyte solutions and the salt bridge, Journal of Chemical Education, 74(7), 819-823.
  • Singh, C. (2001).Student understanding of quantum mechanics, Association of Physics Teachers, 69(8), 885-895.
  • Singh, C., Belloni, M. and Christian, W. (2006). Improving students’ understanding of quantum mechanics, Physics Today,59(8), 43-49.
  • Steinberg, R.,Wittman, M. C., Bao, L. and Redish, E. F. (1999).The influence of student understanding of classical physics when learning quantum mechanics. http://www.physics.umd.edu/perg/qm/qmcourse/NewModel/research/qm_narst.pdf adresinden 23 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Styer, D. (1997). Teaching time development in quantum mechanics. A paper contributed to the meeting of the Ohio Section of the American Physical Society at Miami University, Oxford, Ohio.
  • Şen, A. İ. (2002). Fizik öğretmen adaylarının kuantum fiziğinin temeli sayılan kavram ve olayları değerlendirme biçimleri, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 76-85.
  • Şimşek, N. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve öğretime eleştirel bir yaklaşım, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 115–139.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R.& Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Ünsal, Y. ve Moğol, S.(2004). İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrencilerin fizik dersi akademik başarısına etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40, 616-627.
  • Vadnere, R. and Joshi, P. (2009).On analysis of the perceptions of standard 12 students regarding a physics concept using techniques of quantum mechanics, Physics Education, 26, 279-290.
  • Yeşildağ, F. (2009). Modern fizik öğretiminde öğrencilerin çoklu modsal betimlemeleri algılamaları ve modsal betimlemelerle hazırladıkları yazma aktivitelerini değerlendirme sürecinin öğrenmeye etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yeşilyurt, E. (2009).İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrenci davranışları üzerindeki etkisine ilişkin öğrenci görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 161-178.
  • Yıldız, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kuantum fiziği konularını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E. (2011a). Öğretmen adaylarının compton olayını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1643-1664.
  • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E. (2011b). Öğretmen adaylarının fotoelektrik olayını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazmanın başarıya etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2259-2274.
  • Zhu, G. (2011).Improving students’ understanding of quantum mechanics.Unpublished doctoral thesis, University of Pittsburgh.

Effect of Designed Materials According to 7E Learning Model on Success of High School Students in Modern Physics

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 96 - 129, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.79967

Öz

In this study, it is intended to develop class material for students and teachers in accordance with the 7E learning model and investigate effects of the material on students’ achievement for Blackbody Radiation, Photoelectric Effect, and Compton Scattering subjects in Modern Physics Unit. In this study, it was used quasiexperimental design consisting of experimental and control groups. Subjects were taught according to 7E learning model in experimental group and traditional teaching was conducted in control group. The sample composed of 50 11th grade students from Anatolian High School and 1 physics teacher working at this school. Research data were collected by using Modern Physics Achievement Test consisting of seven open-ended questions. In this study, the results indicated that 7E achievement Photoelectric Effect, and Compton Scattering subjects. It is determined that 7E learning model affected positively students’ conceptual and computational learning

Kaynakça

  • Akarsu, B. (2007). Students’ misconceptual understanding of quantum physics in college level classroom environments.Unpublished doctoral thesis, Indiana University, USA.
  • Akarsu, B. (2011). Instructional design in quantum physics: a critical review of research, Asian Journal of Applied Sciences, 4(2), 112-118.
  • Akdeniz, A. R. ve Paliç, G. (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 196, 290-307.
  • Appleton, K. (1997). Analysis and description of students’ learning during science classes using a constructivistbased model. Journal of Research in Science Teaching, 34(3), 303-318.
  • Avcıoğlu, O. (2008). Lise 2 fizik dersinde newton yasaları konusunda 7E modelinin başarıya etkisinin araştırılması,Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ayvacı, H. Ş. (2013). Investigating the effectiveness of predict-observe-explain strategy on teaching photo electricity topic, Journal of Baltic Science Education, 12(5), 548-564.
  • Bozdemir, S. ve Eker, S. (2007). Fizikte Yeni Bir Çağ Açan Buluş: Kuantum Kuramı (2), Bilim ve Ütopya Dergisi, Sayı 161.
  • Brooks, J. G. and Brooks, M. G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Bybee, R. W. (2003). Why the seven E's. http://www.miamisci.org/ph/lpintro7e.html adresinden 24 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Çalışkan, S., Sezgin Selçuk, G. and Erol, M. (2009). Student understanding of some quantum physical concepts, Latin Amerikan Journal of Physics Education, 3(2), 202-206.
  • Çelik, H. ve Özbek, G. (2013). 7E öğretim modelinin hipotez kurma ve değişken belirleme becerileri üzerine etkisi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 13-23.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Trabzon.
  • Çepni, S., Ayas, A., Ekiz, D. ve Akyıldız, S. (2010). Öğretim ilke ve yöntemleri. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Şan, H. M., Gökdere, M. ve Küçük, M. (2001). Fen bilgisi öğretiminde zihinde yapılanma kuramına uygun 7E modeline göre örnek etkinlik geliştirme, Maltepe Üniversitesi Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Çopur, T. ve Moğol, S. (2012). Fizik eğitimde işbirliğine dayalı yaklaşımın kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 251-266.
  • Demirci, N. ve Uyanık, F. (2009). Onuncu sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 22-51.
  • Demirezen, S. (2010). Elektrik devreleri konusunda 7E modelinin öğrencilerin başarı, bilimsel süreç becerilerinin gelişimi, kavramsal başarıları ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirezen, S. ve Yağbasan, R. (2013). 7E modelinin basit elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgıları üzerine etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 132-151.
  • Didiş, N., Özcan, Ö. ve Abak, M. (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: nitel çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 86-94.
  • Didiş, N., Eryılmaz, A. and Erkoç, Ş. (2010).Pre-service physics teachers’ comprehension of quantum mechanical concepts, Eurasia Journal of Mathematics, Science&Technology Education, 6(4), 227-235.
  • Eisenkraft, A. (2003). Expanding the 5E model, The Science Teacher,70(6), 56-59.
  • Escalada, L. T. (1997). Investigating the applicability of activity-based quantum mechanics in a few high school physics classrooms, Unpublished doctoral thesis, Kansas State University, Kansas.
  • Ercan, O. (2010). Öğretmenlerin elektrokimya konularındaki kavram yanılgıları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 111-134.
  • Garnett, P.L. and Treagust, D.F. (1992). Conceptual difficulties experienced by senior high school students of electrochemistry: electrochemical (galvanic) and electrolytic cells. Journal of Research in Science Teaching, 29(10), 1079-1099.
  • Hand, B. & Treagust, D. F. (1991). Student achievement and science curriculum development using a constructivist framework, School Science and Mathematics, 91(4), 172-176.
  • Kamii, C., Manning, M. and Manning, G. (1991).Early literacy: a constructivist foundation for whole language. National Education Association, Washington, D.C.
  • Kanlı, U. (2007). 7E modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı ile doğrulama laboratuvar yaklaşımlarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve kavramsal başarılarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. (2009). Yapılandırmacı kuramın ışığında öğrenme halkası’nın kökleri ve evrimi: örnek bir etkinlik, Eğitim ve Bilim, 34(151), 44-64.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2008). 7E modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmedeki yeterliliği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1),91-125.
  • Karslı, F. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini geliştirmesinde ve kavramsal değişim sağlamasında zenginleştirilmiş laboratuar rehber materyallerinin etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Karslı, F. and Çalık, M. (2012). Can freshman science student teachers’ alternative conceptions of ‘electrochemical cells’ be fully diminished? Asian Journal of Chemistry, 23(12), 485-491.
  • Mashhadi, A. and Woolnough, B. (1999). Insights into students’ understanding of quantum physics: visualizing quantum entities, European Journal of Physics, 20, 511-516.
  • MEB (2008). Ortaöğretim 11. sınıf fizik dersi öğretim programı, Ankara.
  • Özcan, Ö. (2011). What are the students’ mental models about the “spin” and “photon” concepts in modern physics?,Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1372-1375.
  • Özdemir, E. (2008). Kuantum fiziğinde belirsizlik ilkesi: hibrit yaklaşımla öğretimin akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir, E. and Erol, M. (2008). Student misconceptions relating wave packet and uncertainty principle in quantum physics. Balkan Physics Letters, Special Issue, 635-641.
  • Özmen H. (2004), Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Online Journal of Education Technology, 3(1), 100-111.
  • Sadaghiani, H. R. (2005). Conceptual and mathematical barriers to students learning quantum mechanics.Unpublished doctoral thesis, Ohio StateUniversity.
  • Sanger, M.J. and Greenbowe T.J. (1999). An analysis of college of chemistry textbooks as sources of misconceptions and errors in electrochemistry, Journal of Chemical Education, 76(6), 853-860.
  • Sanger, M.J. and Greenbowe, T.J. (1997). Students' misconceptions in electrochemistry: current flow in electrolyte solutions and the salt bridge, Journal of Chemical Education, 74(7), 819-823.
  • Singh, C. (2001).Student understanding of quantum mechanics, Association of Physics Teachers, 69(8), 885-895.
  • Singh, C., Belloni, M. and Christian, W. (2006). Improving students’ understanding of quantum mechanics, Physics Today,59(8), 43-49.
  • Steinberg, R.,Wittman, M. C., Bao, L. and Redish, E. F. (1999).The influence of student understanding of classical physics when learning quantum mechanics. http://www.physics.umd.edu/perg/qm/qmcourse/NewModel/research/qm_narst.pdf adresinden 23 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Styer, D. (1997). Teaching time development in quantum mechanics. A paper contributed to the meeting of the Ohio Section of the American Physical Society at Miami University, Oxford, Ohio.
  • Şen, A. İ. (2002). Fizik öğretmen adaylarının kuantum fiziğinin temeli sayılan kavram ve olayları değerlendirme biçimleri, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 76-85.
  • Şimşek, N. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve öğretime eleştirel bir yaklaşım, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 115–139.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R.& Piburn, M. (1997). İlköğretim fen öğretimi. YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Ünsal, Y. ve Moğol, S.(2004). İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrencilerin fizik dersi akademik başarısına etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40, 616-627.
  • Vadnere, R. and Joshi, P. (2009).On analysis of the perceptions of standard 12 students regarding a physics concept using techniques of quantum mechanics, Physics Education, 26, 279-290.
  • Yeşildağ, F. (2009). Modern fizik öğretiminde öğrencilerin çoklu modsal betimlemeleri algılamaları ve modsal betimlemelerle hazırladıkları yazma aktivitelerini değerlendirme sürecinin öğrenmeye etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yeşilyurt, E. (2009).İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrenci davranışları üzerindeki etkisine ilişkin öğrenci görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 161-178.
  • Yıldız, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kuantum fiziği konularını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E. (2011a). Öğretmen adaylarının compton olayını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin akademik başarıya etkisi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1643-1664.
  • Yıldız, A. ve Büyükkasap, E. (2011b). Öğretmen adaylarının fotoelektrik olayını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazmanın başarıya etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2259-2274.
  • Zhu, G. (2011).Improving students’ understanding of quantum mechanics.Unpublished doctoral thesis, University of Pittsburgh.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Günay Paliç Şadoğlu

Ali Rıza Akdeniz

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Paliç Şadoğlu, G., & Akdeniz, A. R. (2015). 7E ÖĞRENME MODELİNE YÖNELİK TASARLANAN MATERYALLERİN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MODERN FİZİK BAŞARILARINA ETKİSİ. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 96-129. https://doi.org/10.18009/jcer.79967

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "