BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS' VIEWS ON CULTURE OF FEAR IN EDUCATION SYSTEM

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 6, 117 - 128, 05.12.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.20630

Öz

The main purpose of this study is to determine students’ perceptions about concept of fear culture and  to see  what kind of fear culture do they have. This study which is conducted by qualitative research approach was carried out with 74 students studying in primary school in Diyarbakır, in 2014-2015 academic year. In order to determine study group, convencience sampling was used in this research. According to results of this study, perceptions of fear culture which students have, were grouped under three categories. The categories are “mental (inner) fears”, “external fears” and “educational fears”. Results on most of mental fears showed that children were worried by uncertain source of feelings. But two of them ( fear of death and fear of God) were appeared with learning in social life. External fears of students were found to include the acquired experience and the fears which were occure with indirect acquired information. The fears are frequently encountered in the school environment, were collected under the title "educational" fears and students said they were afraid of teachers, supervisors, bullying, expulsion from school and disciplinary punishment.

Kaynakça

  • Alak, V. (1993). Hastaneye ameliyat olmak üzere gelen 7-14 yaş grubu çocukların korkuları ve hemşirelik uygulamaları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Altan, Z. (2006). Kişilerarası iletişimde bir sosyal baskı düzeneği: korku kültürü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 25(1), 5- 16.
  • Cüceloğlu, D. (2008). Korku Kültürü. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Çakıroğlu, A.E. (2013). Değerler eğitiminde korku kültürünün etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Dirim, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Dönmez A. (1998). Sosyal Psikoloji. Ankara:İmge Kitabevi Yayınları.
  • Eren, A. (2005). Korku kültürü, değerler kültürü ve şiddet. Aile ve Toplum, 8, 23–35.
  • Güler, A. (2001). Korku kültürü yerine değerler kültürü. A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 193-203.
  • Güler, A. (2004, Temmuz). Türk eğitim sisteminde korku kültürü ve disiplin sorunu. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • İçli, T. (2007). Suçlu Çocukların Türkiye Profili. A.Solak (ed.), Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu (ss. 329- 351 içinde). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Mert, M. N. (2012). Fear culture II. International Journal of Learning and Development, 2(2), 31-44.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Odacı, H.( 2007). Çocuk Suçları ve Şiddet Olayları. A.Solak (ed.), Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu (ss. 55- 76 içinde). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Serim, B.( 2010). Nature, severity and origins of fears among children and adolescents with respect to age, gender and socioeconomic status,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics Of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures And Techniques. Newbury Park, CA: Sage Publications, Inc.
  • Şehirli, N.( 2007). Çocuk davranışlarını değerlendirme ölçeği’nin geliştirilmesi ve bazı değişkenlere göre incelenmesi,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şerefli, İ.( 2008). 30-40 yaşlar arası kişilerde inanç- korku ilişkisi (Sakarya örneği)., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Sakarya.
  • Topbaş, E. (2003). Çocuğunuzun Korkuları ve Çözüm Yolları. Ankara: Bilim Adamı Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörükoğlu, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Wolcott, H., F. (1994). Transforming Qualitative Data: Desciption, Analysis And İnterpretation. California: Sage Publications Inc..
  • Zulliger, H..(2000). Çocuklarımızın Korkuları (çev.:K. Şipal). İstanbul: Cem Yayınevi.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Yılmaz

Selin Göçen

Yayımlanma Tarihi 5 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Yılmaz, F., & Göçen, S. (2015). STUDENTS’ VIEWS ON CULTURE OF FEAR IN EDUCATION SYSTEM. Journal of Computer and Education Research, 3(6), 117-128. https://doi.org/10.18009/jcer.20630

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "