Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmeni
adaylarının eleştirel düşünme ve empatik eğilimlerini bazı değişkenlere göre
incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma grubunu, on
üniversitede öğrenim gören toplam 1006 beden eğitimi öğretmeni adayı
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Kaliforniya Eleştirel Düşünme
Eğilimi Ölçeği’ ile ‘Empatik Eğilim Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırma
sonuçları, katılımcıların eleştirel düşünme becerilerinin düşük; empatik
eğilimlerinin ise orta seviyede olduğunu göstermektedir. Katılımcıların
eleştirel düşünme ve empatik eğilimleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir
şekilde farklılaşmazken; sınıf, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre
ise anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.
The purpose of this study was to examine
preservice physical education teachers’ critical thinking skills and empathic
tendencies according to some demographic variables, and to determine the
relationship between their critical thinking skills and empathic tendencies.
The study was conducted on 1006 preservice physical education teachers who were
selected from ten universities. In the study, the California Critical Thinking
Disposition Inventory and the Empathy Tendency Criteria were administered on
the participants as data collection tools. Critical thinking skills of the
participants were at the low level and empathic tendencies of the participants
were at middle level. Whereas there was no significant difference according to
gender, the education level of the parents of the participants and the years of
study spent at the university can be said to be determining factors in the
critical thinking and empathic skills of the pre-service physical education teachers.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "