The aim of this study is to determine the effect of Jigsaw
and Ask Together Learn Together technique used in the application of
cooperative learning model on the academic success of social studies of 6th
degree students. Experimental research design, including pre-test and
post-test, was used in the study. Work group of the study consisted of 54 6th
grade students studying in three different classes of a secondary school in
Trabzon between 2015-2016 school years. The study was conducted with two
experimental groups and one control group. The related unit was taught via the
related techniques for four weeks with experimental groups. Academic Success
Test (AST) was used as data collection tool of the study. The pre-test and post
test scores of experimental and control groups from AST were analysed by using
ANOVA and ANCOVA. According to the AST pre-test and posttest results of
research groups, there was no significant difference between pre-test and
posttest scores of Jigsaw and Ask Together Learn Together technique students in
experimental groups, while significant difference was measured between
experimental groups and control group.
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme modelinin uygulanmasında
kullanılan Jigsaw ve Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim (BSBÖ) yöntemlerinin
6. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi akademik başarıları üzerindeki
etkisini tespit etmektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel
desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim
yılında Trabzon ilinde bir ortaokulun 3 farklı şubesinde öğrenim gören toplam
54 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma iki deney, bir kontrol
grubu ile yürütülmüştür. İlgili ünitenin öğretimi araştırma gruplarında 4 hafta
süreyle ilgili yöntemler uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT) kullanılmıştır. Deney ve
Kontrol grubu öğrencilerinin ABT öntest ve sontest puanları ANOVA ve ANCOVA ile
analiz edilmiştir. Deney grubunda yer alan Jigsaw ile BSBÖ grubu öğrencilerinin
öntest- sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı, deney grupları
ile kontrol grubu arasında ise anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "