Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Reading Comprehension, Interpretation and Four Operations Skills on Student Success in Velocity Subject of 6th Grade Science Course

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 15, 136 - 155, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.649866

Öz

The aim of this study is to analyze whether there is a relationship between reading comprehension, interpretation of reading, four operation skills and academic achievements in velocity topic of Science Course of the 6th grade students. Therefore, the research is conducted as a descriptive-correlative study in the relational model. As a result of parametric tests applied after determining that data range is normal; it is seen that there is a positive correlation respectively r=0,522 (medium level) r=0684 (so close to the high level), between reading comprehension, interpretation, four operation skills and academic science success. Lastly, four operation skills and reading comprehension, interpretation achievement together can explain that the variance of science achievement at the rate of 48,4%, is reached.

Kaynakça

  • Albayrak, M. (2001). İlköğretim okullarının I. kademesinden II. kademesine geçişte matematik eğitimi ile ilgili ortaya çıkan sorunlar. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Tam Metin Kitabı (s. 513–517) içinde. Ankara: MEB Basım Evi.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bütüner, S.Ö. & Uzun, S. (2011). Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar: Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(2), 262-272.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç-Çakmak, E. Akgün, Ö. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.baskı). Ankara: Pagem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. & Atar H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu: 8.sınıflar. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-8-Sinif.pdf
  • Cereno, A. (1998). İlköğretim okulları matematik programının merkez okulları ile taşımalı eğitim yapan okulların 4. ve 5.sınıflarındaki dört işlem, kümeler, kesirler konularına ait hedef ve hedef davranışların gerçekleşme düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Ciminli-Oktay, E. (2013). Sınıf fen ve teknoloji dersinin yaşamımızdaki sürat konusundaki matematik becerileri üzerine öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Coşkun, E. (2002). Lise hızlı okuma teknikleri öğretim programı ve uygulamalarının değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 9, 41-51.
  • Deveci, Ö. (2010). İlköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinde fen-matematik entegrasyonunun akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference (17.0 update 10th ed.). Boston: Pearson.
  • Güleç, S. & Alkış, S. (2003) İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin derslerdeki başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisi. İlköğretim Online, 2 (2), 19-27.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (10.basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kutlu, Ö., Yıldırım, Ö., Bilican, S. & Kumandaş, H. (2011). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada başarılı olup-olmama durumlarının kestirilmesinde etkili olan değişkenlerin incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 132-139.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2015). PISA 2012 ulusal nihai raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: https://drive.google.com/file/d/0B2wxMX5xMcnhaGtnV2x6YWsyY2c/view
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2006). PISA 2006 ulusal nihai raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA2006-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2010). PISA 2009 ulusal ön raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA-2009-Ulusal-On-Rapor.pdf
  • Osborne, J. W. & Overbay, A. (2004). The power of outliers (and why researchers should always check for them). Practical Assessment, Research, and Evaluation, 9(6),1-8.
  • Pakyürek-Karagöz, M. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi “kuvvet ve hareket” ünitesinin probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları ve tutumları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Sever, S. (1993). Türkçe öğretiminde uygulanan tam öğrenme kuramı ilkelerinin okuma ve yazılı anlatım becerilerindeki erişiye etkisi (Unpublished dissertation). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şad, S. N. (2012). Investigation of parental İnvolvement tasks as predictors of primary students’ turkish, math, and science and technology achievement. Eurasian Journal Of Educational Research, 49, 173-196.
  • Yakıcı, A., (1994). Liselerde matematik puanının fen, türkçe ve sosyal puanları arasındaki ilişkileri (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Okuduğunu Anlama Yorumlama ve Dört İşlem Becerisinin 6.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Sürat Konusundaki Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 15, 136 - 155, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.649866

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi sürat konusundaki akademik başarısının, okuduğunu anlama, yorumlama ve dört işlem becerisi ile aralarında ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, ilişkisel tarama modelinde betimsel-bağıntısal bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Verilerin normal dağılım yaptığını tespit ettikten sonra uygulanan parametrik testlerin neticesinde; okuduğunu anlama, yorumlama ve dört işlem becerisi ile fen bilimleri başarısı arasında sırasıyla r= 0,522 (orta düzeyde), r= 0,684 (yüksek düzeye çok yakın) pozitif yönlü korelasyon olduğu görülmüştür. Son olarak dört işlem becerisi ile okuduğunu anlama ve yorumlama başarıları birlikte fen bilimleri başarı varyansını %48,4 oranında açıklayabildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Albayrak, M. (2001). İlköğretim okullarının I. kademesinden II. kademesine geçişte matematik eğitimi ile ilgili ortaya çıkan sorunlar. IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Tam Metin Kitabı (s. 513–517) içinde. Ankara: MEB Basım Evi.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bütüner, S.Ö. & Uzun, S. (2011). Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar: Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(2), 262-272.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç-Çakmak, E. Akgün, Ö. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.baskı). Ankara: Pagem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş. & Atar H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu: 8.sınıflar. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-8-Sinif.pdf
  • Cereno, A. (1998). İlköğretim okulları matematik programının merkez okulları ile taşımalı eğitim yapan okulların 4. ve 5.sınıflarındaki dört işlem, kümeler, kesirler konularına ait hedef ve hedef davranışların gerçekleşme düzeyi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Ciminli-Oktay, E. (2013). Sınıf fen ve teknoloji dersinin yaşamımızdaki sürat konusundaki matematik becerileri üzerine öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Coşkun, E. (2002). Lise hızlı okuma teknikleri öğretim programı ve uygulamalarının değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 9, 41-51.
  • Deveci, Ö. (2010). İlköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinde fen-matematik entegrasyonunun akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference (17.0 update 10th ed.). Boston: Pearson.
  • Güleç, S. & Alkış, S. (2003) İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin derslerdeki başarı düzeylerinin birbiriyle ilişkisi. İlköğretim Online, 2 (2), 19-27.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi (10.basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kutlu, Ö., Yıldırım, Ö., Bilican, S. & Kumandaş, H. (2011). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada başarılı olup-olmama durumlarının kestirilmesinde etkili olan değişkenlerin incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 132-139.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2015). PISA 2012 ulusal nihai raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: https://drive.google.com/file/d/0B2wxMX5xMcnhaGtnV2x6YWsyY2c/view
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2006). PISA 2006 ulusal nihai raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA2006-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2010). PISA 2009 ulusal ön raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: MEB. Erişim Adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA-2009-Ulusal-On-Rapor.pdf
  • Osborne, J. W. & Overbay, A. (2004). The power of outliers (and why researchers should always check for them). Practical Assessment, Research, and Evaluation, 9(6),1-8.
  • Pakyürek-Karagöz, M. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi “kuvvet ve hareket” ünitesinin probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları ve tutumları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Sever, S. (1993). Türkçe öğretiminde uygulanan tam öğrenme kuramı ilkelerinin okuma ve yazılı anlatım becerilerindeki erişiye etkisi (Unpublished dissertation). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şad, S. N. (2012). Investigation of parental İnvolvement tasks as predictors of primary students’ turkish, math, and science and technology achievement. Eurasian Journal Of Educational Research, 49, 173-196.
  • Yakıcı, A., (1994). Liselerde matematik puanının fen, türkçe ve sosyal puanları arasındaki ilişkileri (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Karasu 0000-0002-9455-3524

Mehmet Akif Haşıloğlu 0000-0002-4267-3006

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2019
Kabul Tarihi 26 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Karasu, İ., & Haşıloğlu, M. A. (2020). Okuduğunu Anlama Yorumlama ve Dört İşlem Becerisinin 6.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Sürat Konusundaki Öğrenci Başarısına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 136-155. https://doi.org/10.18009/jcer.649866

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "