Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eşitlik ve Denklem Konusunda Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 16, 453 - 475, 20.10.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.718801

Öz

Bu çalışma ile Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin “Eşitlik ve Denklem’’ konusundaki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma; 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, dört haftalık bir süre ile Marmara bölgesinde bir il merkezinde yer alan bir devlet ortaokulunda, 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen matematik başarı testi, alanyazında bulunan matematik dersine yönelik motivasyon ölçeği ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; EBA destekli öğretimin matematik başarısı ve motivasyonuna olumlu yönde etki ettiği, matematiğe yönelik tutuma ise etki etmediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Alkan, T. & Bilici, A. & Akdur, T. E. & Temizhan, O. & Çiçek, H. (2011). Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi. In 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 22-24).
  • Altun, M. (2005). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel.
  • Ankay, E. (2019). 5e öğretim modeline dayalı eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri konusundaki başarısına, tutumuna ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydınözü, D. & Sözcü, U. & Akbaş, V. (2016). Coğrafya öğretiminde EBA içeriklerinin öğrenci başarısına etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15): 343-361.
  • Bond, T. G. &Fox, C. M. (2007). Applying the rasch model: Fundamental measurement in the human sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 3. Basım. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demirel, Ö. & Yağcı, E. (2006). Principles and methods of instruction, Feza Journalism A.Ş.
  • Ertem-Akbaş, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli Matematik Öğretiminin 5. Sınıf Kesir Konusunda Öğrenci Başarılarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13): 120-145.
  • Eskrootchi, R. & Oskrochi, G. R. (2010). A Study of the Efficacy of Project-based Learning Integrated with Computer-based Simulation - STELLA. Educational Technology & Society, 13 (1): 236–245.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (Sixth edition). Boston: McGraw-Hill Pub.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Gomez, E. A. & Wu, D. & Passerinic, K. (2010). Computer-supported team-based learning: The impact of motivation, enjoyment and team contributions on learning outcomes. Computers & Education, 55(1): 378–390.
  • İnam, A. & Ünsal, H. (2017). Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi İle Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 14(1): 155-169.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kilmen, S. (2015). Eğitim Araştırmacıları İçin SPSS Uygulamalı İstatistik. Ankara: Edge Akademi.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online, 12(4): 938‐94.
  • Özbey, A. & Koparan, T. (2019). EBA ile Desteklenen Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarılarına Etkisi. 3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi. 21-24 Mart, 2019, Afyonkarahisar.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual, a step by guide to data analysis using spss for windows (Third edition). England: McGraw-Hill.
  • Pierson, M. E. (2001). Technology Practice as a Function of Pedagogical Expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4): 413- 430.
  • Reşit, H. R. (2019). EBA etkinlikleriyle yapılan matematik öğretimin başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Tekin, M. (2019). EBA destekli oran-orantı öğretiminin ders başarılarına ve üstbilişsel davranış algılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1): 244-254.
  • Türkmen, G. P. & Soybaş, D. (2019). The Effect Of Gamification Methodology On Students' Achievements and Attitudes Towards Mathematics. Bartın University Journal of Faculty of Education, 8(1), 258-298.
  • Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 278-296.
  • Üzel, D. & Uyangör, N. & Hasar, B. & Çakır, Ö. (2018). Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması. Journal of Social and Humanities Research, 5(18): 378-386.
  • Yılmaz, M. & Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. International Journal of Humanities and Education, 1(1): 105-121.
  • Yılmaz, H. & Düğenci, M. (2010). Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim, Muğla Üniversitesi. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 67-74.

The Effect of Educational Information Network Supported Education on the Achievement, Attitude and Motivation of Middle School Students on Equality and Equation

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 16, 453 - 475, 20.10.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.718801

Öz

In this research, it is aimed to determine the effect of an the Educational Information Network supported education on the achievement, attitude and motivation of the 7th grade students on the "Equality and Equation" topic. The research was carried out with 47 students in a public school in a city center in the Marmara region in a four-week period, in the spring term of the 2018-2019 educational year. In the research, semi-experimental design with pretest-posttest, control group, was adopted. The mathematics achievement test developed by the researchers, the motivation scale for the mathematics course and the attitude scale towards mathematics in the literature were used as the data collection tool in the study. Independent samples t-test was used in the analysis of in the study. According to the findings, it was found that Educational Information Network supported education positively affected mathematics achievement and motivation; however, it did not affect attitudes toward mathematics.

Kaynakça

  • Açıkgöz, G. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Alkan, T. & Bilici, A. & Akdur, T. E. & Temizhan, O. & Çiçek, H. (2011). Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi. In 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 22-24).
  • Altun, M. (2005). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel.
  • Ankay, E. (2019). 5e öğretim modeline dayalı eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri konusundaki başarısına, tutumuna ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydınözü, D. & Sözcü, U. & Akbaş, V. (2016). Coğrafya öğretiminde EBA içeriklerinin öğrenci başarısına etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15): 343-361.
  • Bond, T. G. &Fox, C. M. (2007). Applying the rasch model: Fundamental measurement in the human sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 3. Basım. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demirel, Ö. & Yağcı, E. (2006). Principles and methods of instruction, Feza Journalism A.Ş.
  • Ertem-Akbaş, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli Matematik Öğretiminin 5. Sınıf Kesir Konusunda Öğrenci Başarılarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13): 120-145.
  • Eskrootchi, R. & Oskrochi, G. R. (2010). A Study of the Efficacy of Project-based Learning Integrated with Computer-based Simulation - STELLA. Educational Technology & Society, 13 (1): 236–245.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (Sixth edition). Boston: McGraw-Hill Pub.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Gomez, E. A. & Wu, D. & Passerinic, K. (2010). Computer-supported team-based learning: The impact of motivation, enjoyment and team contributions on learning outcomes. Computers & Education, 55(1): 378–390.
  • İnam, A. & Ünsal, H. (2017). Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi İle Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 14(1): 155-169.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kilmen, S. (2015). Eğitim Araştırmacıları İçin SPSS Uygulamalı İstatistik. Ankara: Edge Akademi.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. İlköğretim Online, 12(4): 938‐94.
  • Özbey, A. & Koparan, T. (2019). EBA ile Desteklenen Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarılarına Etkisi. 3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi. 21-24 Mart, 2019, Afyonkarahisar.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual, a step by guide to data analysis using spss for windows (Third edition). England: McGraw-Hill.
  • Pierson, M. E. (2001). Technology Practice as a Function of Pedagogical Expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4): 413- 430.
  • Reşit, H. R. (2019). EBA etkinlikleriyle yapılan matematik öğretimin başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Tekin, M. (2019). EBA destekli oran-orantı öğretiminin ders başarılarına ve üstbilişsel davranış algılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1): 244-254.
  • Türkmen, G. P. & Soybaş, D. (2019). The Effect Of Gamification Methodology On Students' Achievements and Attitudes Towards Mathematics. Bartın University Journal of Faculty of Education, 8(1), 258-298.
  • Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 278-296.
  • Üzel, D. & Uyangör, N. & Hasar, B. & Çakır, Ö. (2018). Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması. Journal of Social and Humanities Research, 5(18): 378-386.
  • Yılmaz, M. & Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. International Journal of Humanities and Education, 1(1): 105-121.
  • Yılmaz, H. & Düğenci, M. (2010). Hizmet İçi Eğitime Farklı Bir Yaklaşım: E-Hizmet İçi Eğitim, Muğla Üniversitesi. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 67-74.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Anıl Özbey 0000-0003-1444-2734

Timur Koparan 0000-0002-3174-2387

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2020
Kabul Tarihi 4 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Özbey, A., & Koparan, T. (2020). Eşitlik ve Denklem Konusunda Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 453-475. https://doi.org/10.18009/jcer.718801

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "