Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anasınıfına Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Çocukların Evde Oynadıkları Dijital Oyunlar ve Ebeveynlerin Davranışlarının Belirlenmesi

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 17, 447 - 479, 27.04.2021
https://doi.org/10.18009/jcer.876987

Öz

Araştırmanın amacı, anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubu çocukların evlerinde oynadıkları dijital oyunların ve ebeveynlerin davranışlarının belirlenmesidir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubu anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki çocukların toplam 52 ebeveynidir. Veri toplama aracı yarı yapılandırılmış anket formudur. Veriler içerik analizi ile çözümlenerek yorumlanmıştır. Bulgulara göre; çocuklar telefon, tablet ve bilgisayarı oyun ve video amacıyla, günlük en çok 0-1 ve 1-2 saat arasında kullanmaktadır. Çocukları ekrandayken ebeveynler en çok ev işleri yapmaktadır. Ebeveynler çocuklarına dijital ekranda kalma sürelerini günlük kullanım hakkı olarak belirlediği zaman dilimine göre yapmaktadır. Çocuklar hem birbirinden çok farklı içerikteki hem de farklı yaş ve gelişim düzeyine hitap eden birçok oyunu oynamakta ve videoları izlemektedir.

Kaynakça

  • Akçay, D. & Özcebe, H. (2012), Okul öncesi eğitim alan çocukların ve ailelerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi 12(2), 66-71, 2012. doi:10.5222/j.child.2012.066. https://www.google.com/search.
  • Aktaş Arnas, Y. (2005), 3-18 Yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 4 (4), 59-66. https://www.google.com/search.
  • American Academy of Pediatrics, Committee on Public Education (2001). American Academy of Pediatrics: Children, adolescents, and television. Pediatrics, 107, 423-426.
  • Aral, N. & Doğan-Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(2), 317–348. doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054.
  • Arslan, A. (2020a). Üniversite öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (7), 27-41. DOI: 10.31458/iejes.600483
  • Arslan, A. (2020b). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeyleri ve şiddet eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 8 (15), 86-113. DOI:10.18009/jcer.652390
  • Aslan, A., Turgut, Y.E., & Karakuş-Yılmaz, T. (2019). Game, environment and peer effect on children on the digital gaming habits in game arcades. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 480-495. DOI: 10.18009/jcer.610441
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The Exercise of control. New York: W. H. Freeman
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., & Kılıç, E. (2016). Bilimsel araş-tırma yöntemleri. (20. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Calvert, S. L., & Wilson, B. J. (2008). The Handbook of children, media and development. Malden, MA: Wiley-Blackwell
  • Cillero, H. I. & Russell Jago (2010). Systematic review of correlates of screen-viewing among young children. Preventive Medicine, 51 (1), 3-10. doi.org/10.1016/j.ypmed.2010.04.012.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (Çev. Ed.: Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cömert, I., T. & Kayıran, S., M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi 10(4), 166-170. doi:10.5222/j.child.2010.166.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches, 3rd ed. SAGE Publications.
  • Common Sense Media (2013). Zero to eight, children’s media use in America 2013. A Common sense media research study. Fall. https://www.commonsensemedia.org/zero-to-eight-2013-infographic.
  • Çelik, E. (2017), 4-6 Yaş Çocukların ekran kullanımının, ebeveyn ekran kullanımı ve aile işlevleri ile ilişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 484895).
  • Darga, H, Zayimoğlu Öztürk & F, Öztürk, T. (2021). Çizgi filmlerin çocukların dil ve sosyal gelişim alanlarına etkisine yönelik ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5 (1), 59-77.
  • Druin, A. (2002) The Role of Children in the Design of New Technology. Behaviour and Information Technology (BIT) 21(1), 1-25.
  • Devers, K., J. & R. M. Frankel (2000). Study design in qualitative research—2: Sampling and data collection strategies. Education for Health, 13 (2), 263–271
  • Elkind, D. (2007). The power of play: How spontaneous imaginative activities lead to happier, healthier children. Cambridge, MA: Da Capo Press.
  • Erişti, B., & Avcı, F. (2018). Preschool children’s views regarding their parents’ frequency of Internet use at home and its relevant effects. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5 (2), 163–184. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0049.
  • Epstein, L. H., Roemmich, J. N., Robinson, J. L., Paluch, R. A., Winiewicz, D. D., Fuerch, J. H., & Robinson, T. N. (2008). A randomized trial of the effects of reducing television viewing and computer use on body mass index in young children. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, 162 (3), 239-245.
  • Garrison, M. M., & Christakis, D. A. (2005). A teacher in the living room? Educational media for babies, toddlers and preschoolers.Menlo Park, CA: The Henry J. Kaiser Family Foundation.
  • Genç, Z. (2014). Parent’s perceptions about the mobile tecnology use of preschool aged children procedia-Social and Behavioral Sciences. 146, 55-60.
  • Glover, A. (1999). The role of play in development and learning. E. Dau (Ed.), Child’s play içinde (p. 5-15). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.
  • Gündoğdu, Z., Seytepe, Ö., Pelit, B.M., Doğru, H., Güner, B., Arıkız, E., Akçomak., Kale, E.B., Moran, İ., Aydoğdu, G. & Kaya, E. (2016). Okul öncesi çocuklarda medya kullanımı. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(2), 6-10. Guha, M. L., Druin, A., Chipman, G., Fails, J. A., Simms, S., & Farber, A. (2005). Working with young children as technology design partners. Communications of the ACM, 48(1), 39–42
  • Harsh, P., Chakrabarty, B., K. & Isha Mahajan, I. (2018) Early exposure and adaptability of smart phone devices among young children and parental perception of their usage in a semi urban, middle class population in india. International Journal of Current Advanced Research. 7 (8) 14772-14775 doi.org/10.24327/ijcar.2018.14775.2690.
  • Holman JP, Hansen CE, Cochian ME, Lindsey CR. Liar, liar: Internet faking but not freguency of use affect social skills, self-esteem, social anxiety, and aggression. CyberPsychol Behavior, 8(1), 1-6.
  • Holloway, D. J., Green, L., & Stevenson, K. (2015). Digitods: Toddlers, touch screens and Australian family life. M/C Journal, 18(5).
  • Johnson, J. A., & Dinger, D. (2012). Let them play: An early learning (un)curriculum. St. Paul: Redleaf Press.
  • Kabakçı-Yurdakul, I., Dönmez, O., Yaman, F., & Odabaşı, H. F. (2013). Dijital ebeveynlik ve değişen roller. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(4), 883-896.
  • Kılıç, O., A. (2017). 1-60 Ay arası çocuklarda mobil medya cihazı kullanımı. Sağlık bakanlığı Türkiye kamu hastaneleri kurumu. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 452457).
  • Kıvanç, Ö. E., & Amca, D. (2016). Examination of the social behavior of 4 age old preschool children according to teacher views. Journal of Computer and Education Research, 4 (7), 82-102. doi: 10.18009/jcer.04260
  • Konca, A. S. (2014) Anaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 368563)
  • Lieberman D., A., Fisk M., C. & Biely E. (2009) Digital games for young children ages three to six: From research to design, computers in the schools, 26 (4), 299-313,
  • Miles, M., B. & Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. ISBN 0803955405, 9780803955400 Oaks: Sage.
  • Nielsen, D. M. (2006). Teaching young children. Thousand Oaks: Corwin Press
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. (2016). Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: a case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 10 (3), 187-202.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Pedagoji Derneği (2018). Çocuk ve ekran. http://pedagojidernegi.com/2018/01/10/cocuk-ve-ekran/Erişim: 01.10.2018
  • Piaget, J. (2000). Piaget’s theory. K. Lee (Ed.), Childhood cognitive development (s. 31- 47) Madlen: Blacwell Publishers.
  • Plowman L, Stevenson O, Stephen C, & McPake J. (2012). Preschool children’s learning with technology at home. Computers and Education, 59 (1), 30-37.
  • Stephen, C., Mc Pake, J., Plowman, L. & Berch-Heyman, S. (2008). Learning from the children exploring preschool children’s encounters with ICT at home. Journal of Early Childhood Research. 6 (2) 99–117. ISSN 1476-718X doi: 10.1177/1476718X08088673
  • Rideout, V. J., Vandewater, E. A., Wartella,E. A., (2003). Zero to Six: Electronic media in the lives of infants, toddlers and preschoolers. Reports Research https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED482302. Erişim: 13.09.2020
  • Sapsağlam, Ö. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının değişen oyun tercihleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 19 (1), 1122-1135.
  • Singer, D. G., & Singer, J. L. (2005). Imagination and play in the electronic age. Retriewed from https://books.google.com.tr/books? 15.08.2020.
  • Strasburger, V., & Wilson, B. (2002). Children, adolescents, and the media. Thousand
  • Tarı Cömert, I. & Kayıran, S.M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi 10 (4), 166-170, 2010. doi:10.5222/j.child.2010.166
  • Thai, A. M., Lowenstein, D., Ching, D., & Rejeski, D. (2009). Game changer: Investing in digital play to advance children’s learning and health. New York: Joan Ganz Cooney Center.
  • Ulusoy, A. & Bostancı, M. (2014). Çocuklarda sosyal medya kullanımı ve ebeveyn rolü. The Journal of Academic Social Science Studies. 28, 559-572.
  • Vandewater, E. A., Rideout, V. J., Wartella, E. A., Huang, X., Lee, J. H. & Shim, M. (2007). Digital childhood: Electronic media and technology use among ınfants, toddlers, and preschoolers Pediatrics. 119 (5),1006-1015. doi.org/10.1542/peds.2006-1804.
  • Wartella, E., Lee, J., & Caplovitz, A. (2002). Children and interactive media: An updated research compendium. New York: Markle Foundation.
  • Wartella, E., O’Keefe, B., & Scantlin, R. (2000). Children and interactive media: A compendium of current research and directions for the future. New York: Markle Foundation.
  • Yengil, E., Döner-Güner, P. & Topakkaya, Ö., K., (2019). Okul öncesi çocuklarda ve ebeveynlerinde teknolojik cihaz kullanımı. MKÜ Tıp Dergisi, 10(36), 14-19
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Digital Games Played at Home by 5-6 Year Old Children Attending Kindergarten and Determining Parents' Behaviors

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 17, 447 - 479, 27.04.2021
https://doi.org/10.18009/jcer.876987

Öz

The aim of the study is to determine the digital games played at home by children aged 5-6 who attend kindergarten and the behaviors of their parents. Qualitative method was used in the research. The study group consists of 52 parents of children in the 5-6 age group attending kindergarten. The data collection tool is a semi-structured questionnaire. The data were analyzed by content analysis and interpreted. Results; Children use phones, tablets and computers for games and videos, between 0-1 and 1-2 hours daily. When their children are on the screen, parents do most household chores. Parents set the time their children stay on the digital screen according to the time period they have determined as the right to use daily. Children play many games and watch videos that have very different content and appeal to different ages and developmental levels.

Kaynakça

  • Akçay, D. & Özcebe, H. (2012), Okul öncesi eğitim alan çocukların ve ailelerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Çocuk Dergisi 12(2), 66-71, 2012. doi:10.5222/j.child.2012.066. https://www.google.com/search.
  • Aktaş Arnas, Y. (2005), 3-18 Yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 4 (4), 59-66. https://www.google.com/search.
  • American Academy of Pediatrics, Committee on Public Education (2001). American Academy of Pediatrics: Children, adolescents, and television. Pediatrics, 107, 423-426.
  • Aral, N. & Doğan-Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(2), 317–348. doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054.
  • Arslan, A. (2020a). Üniversite öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4 (7), 27-41. DOI: 10.31458/iejes.600483
  • Arslan, A. (2020b). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeyleri ve şiddet eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 8 (15), 86-113. DOI:10.18009/jcer.652390
  • Aslan, A., Turgut, Y.E., & Karakuş-Yılmaz, T. (2019). Game, environment and peer effect on children on the digital gaming habits in game arcades. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 480-495. DOI: 10.18009/jcer.610441
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The Exercise of control. New York: W. H. Freeman
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., & Kılıç, E. (2016). Bilimsel araş-tırma yöntemleri. (20. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Calvert, S. L., & Wilson, B. J. (2008). The Handbook of children, media and development. Malden, MA: Wiley-Blackwell
  • Cillero, H. I. & Russell Jago (2010). Systematic review of correlates of screen-viewing among young children. Preventive Medicine, 51 (1), 3-10. doi.org/10.1016/j.ypmed.2010.04.012.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (Çev. Ed.: Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cömert, I., T. & Kayıran, S., M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi 10(4), 166-170. doi:10.5222/j.child.2010.166.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches, 3rd ed. SAGE Publications.
  • Common Sense Media (2013). Zero to eight, children’s media use in America 2013. A Common sense media research study. Fall. https://www.commonsensemedia.org/zero-to-eight-2013-infographic.
  • Çelik, E. (2017), 4-6 Yaş Çocukların ekran kullanımının, ebeveyn ekran kullanımı ve aile işlevleri ile ilişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 484895).
  • Darga, H, Zayimoğlu Öztürk & F, Öztürk, T. (2021). Çizgi filmlerin çocukların dil ve sosyal gelişim alanlarına etkisine yönelik ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5 (1), 59-77.
  • Druin, A. (2002) The Role of Children in the Design of New Technology. Behaviour and Information Technology (BIT) 21(1), 1-25.
  • Devers, K., J. & R. M. Frankel (2000). Study design in qualitative research—2: Sampling and data collection strategies. Education for Health, 13 (2), 263–271
  • Elkind, D. (2007). The power of play: How spontaneous imaginative activities lead to happier, healthier children. Cambridge, MA: Da Capo Press.
  • Erişti, B., & Avcı, F. (2018). Preschool children’s views regarding their parents’ frequency of Internet use at home and its relevant effects. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5 (2), 163–184. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0049.
  • Epstein, L. H., Roemmich, J. N., Robinson, J. L., Paluch, R. A., Winiewicz, D. D., Fuerch, J. H., & Robinson, T. N. (2008). A randomized trial of the effects of reducing television viewing and computer use on body mass index in young children. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, 162 (3), 239-245.
  • Garrison, M. M., & Christakis, D. A. (2005). A teacher in the living room? Educational media for babies, toddlers and preschoolers.Menlo Park, CA: The Henry J. Kaiser Family Foundation.
  • Genç, Z. (2014). Parent’s perceptions about the mobile tecnology use of preschool aged children procedia-Social and Behavioral Sciences. 146, 55-60.
  • Glover, A. (1999). The role of play in development and learning. E. Dau (Ed.), Child’s play içinde (p. 5-15). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.
  • Gündoğdu, Z., Seytepe, Ö., Pelit, B.M., Doğru, H., Güner, B., Arıkız, E., Akçomak., Kale, E.B., Moran, İ., Aydoğdu, G. & Kaya, E. (2016). Okul öncesi çocuklarda medya kullanımı. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(2), 6-10. Guha, M. L., Druin, A., Chipman, G., Fails, J. A., Simms, S., & Farber, A. (2005). Working with young children as technology design partners. Communications of the ACM, 48(1), 39–42
  • Harsh, P., Chakrabarty, B., K. & Isha Mahajan, I. (2018) Early exposure and adaptability of smart phone devices among young children and parental perception of their usage in a semi urban, middle class population in india. International Journal of Current Advanced Research. 7 (8) 14772-14775 doi.org/10.24327/ijcar.2018.14775.2690.
  • Holman JP, Hansen CE, Cochian ME, Lindsey CR. Liar, liar: Internet faking but not freguency of use affect social skills, self-esteem, social anxiety, and aggression. CyberPsychol Behavior, 8(1), 1-6.
  • Holloway, D. J., Green, L., & Stevenson, K. (2015). Digitods: Toddlers, touch screens and Australian family life. M/C Journal, 18(5).
  • Johnson, J. A., & Dinger, D. (2012). Let them play: An early learning (un)curriculum. St. Paul: Redleaf Press.
  • Kabakçı-Yurdakul, I., Dönmez, O., Yaman, F., & Odabaşı, H. F. (2013). Dijital ebeveynlik ve değişen roller. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(4), 883-896.
  • Kılıç, O., A. (2017). 1-60 Ay arası çocuklarda mobil medya cihazı kullanımı. Sağlık bakanlığı Türkiye kamu hastaneleri kurumu. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 452457).
  • Kıvanç, Ö. E., & Amca, D. (2016). Examination of the social behavior of 4 age old preschool children according to teacher views. Journal of Computer and Education Research, 4 (7), 82-102. doi: 10.18009/jcer.04260
  • Konca, A. S. (2014) Anaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 368563)
  • Lieberman D., A., Fisk M., C. & Biely E. (2009) Digital games for young children ages three to six: From research to design, computers in the schools, 26 (4), 299-313,
  • Miles, M., B. & Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. ISBN 0803955405, 9780803955400 Oaks: Sage.
  • Nielsen, D. M. (2006). Teaching young children. Thousand Oaks: Corwin Press
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. (2016). Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: a case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 10 (3), 187-202.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Pedagoji Derneği (2018). Çocuk ve ekran. http://pedagojidernegi.com/2018/01/10/cocuk-ve-ekran/Erişim: 01.10.2018
  • Piaget, J. (2000). Piaget’s theory. K. Lee (Ed.), Childhood cognitive development (s. 31- 47) Madlen: Blacwell Publishers.
  • Plowman L, Stevenson O, Stephen C, & McPake J. (2012). Preschool children’s learning with technology at home. Computers and Education, 59 (1), 30-37.
  • Stephen, C., Mc Pake, J., Plowman, L. & Berch-Heyman, S. (2008). Learning from the children exploring preschool children’s encounters with ICT at home. Journal of Early Childhood Research. 6 (2) 99–117. ISSN 1476-718X doi: 10.1177/1476718X08088673
  • Rideout, V. J., Vandewater, E. A., Wartella,E. A., (2003). Zero to Six: Electronic media in the lives of infants, toddlers and preschoolers. Reports Research https://eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED482302. Erişim: 13.09.2020
  • Sapsağlam, Ö. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının değişen oyun tercihleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 19 (1), 1122-1135.
  • Singer, D. G., & Singer, J. L. (2005). Imagination and play in the electronic age. Retriewed from https://books.google.com.tr/books? 15.08.2020.
  • Strasburger, V., & Wilson, B. (2002). Children, adolescents, and the media. Thousand
  • Tarı Cömert, I. & Kayıran, S.M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi 10 (4), 166-170, 2010. doi:10.5222/j.child.2010.166
  • Thai, A. M., Lowenstein, D., Ching, D., & Rejeski, D. (2009). Game changer: Investing in digital play to advance children’s learning and health. New York: Joan Ganz Cooney Center.
  • Ulusoy, A. & Bostancı, M. (2014). Çocuklarda sosyal medya kullanımı ve ebeveyn rolü. The Journal of Academic Social Science Studies. 28, 559-572.
  • Vandewater, E. A., Rideout, V. J., Wartella, E. A., Huang, X., Lee, J. H. & Shim, M. (2007). Digital childhood: Electronic media and technology use among ınfants, toddlers, and preschoolers Pediatrics. 119 (5),1006-1015. doi.org/10.1542/peds.2006-1804.
  • Wartella, E., Lee, J., & Caplovitz, A. (2002). Children and interactive media: An updated research compendium. New York: Markle Foundation.
  • Wartella, E., O’Keefe, B., & Scantlin, R. (2000). Children and interactive media: A compendium of current research and directions for the future. New York: Markle Foundation.
  • Yengil, E., Döner-Güner, P. & Topakkaya, Ö., K., (2019). Okul öncesi çocuklarda ve ebeveynlerinde teknolojik cihaz kullanımı. MKÜ Tıp Dergisi, 10(36), 14-19
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Darga 0000-0001-6759-6660

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2021
Kabul Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Darga, H. (2021). Anasınıfına Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Çocukların Evde Oynadıkları Dijital Oyunlar ve Ebeveynlerin Davranışlarının Belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 9(17), 447-479. https://doi.org/10.18009/jcer.876987

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "