In this study, it was aimed to compare the happiness and educational stress levels of students with different independent variables and to test the predictive power of educational stress on happiness. The study group of the research consisted of 525 secondary school students. In the study, “Educational Stress Scale (ESS)” and “School Children's Happiness Inventory (SCHI)” were used. MANOVA, Pearson correlation and regression analysis methods were preferred in data analysis. It was determined that the mean scores of ''ESS'' and ''SCHI'' differed statistically significantly according to gender, preference for participation in recreational activities and participation in physical activity. In addition, educational stress was found to be a significant predictor of happiness. As a result, an increase in the level of educational stress is associated with an increase in negative subjective well-being, while active participation in recreational activities among students enhances positive subjective well-being, and passive participation increases negative subjective well-being.
Educational stress happiness leisure recreation active participation
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 11/07/2023 ve 990459
Bu araştırmada, öğrencilerin mutluluk ve eğitim stresi düzeylerinin farklı bağımsız değişkenlerle karşılaştırılması ve eğitim stresinin mutluluğu yordama gücünün test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, 525 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, “Eğitim Stresi Ölçeği-ESÖ” ve “Okul Çocuklarının Mutluluk Envanteri-OÇME” kullanılmıştır. Verilerin analizinde MANOVA, Pearson korelasyon ve regresyon analiz yöntemleri tercih edilmiştir. ‘‘ESÖ’’ ve ‘‘OÇME’’ ortalama puanlarının, cinsiyet, rekreasyonel aktivitelere katılım tercihi ve fiziksel aktiviteye katılım durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca, eğitim stresi, mutluluğun anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, eğitim stresi düzeyinin artması, olumsuz öznel iyi oluşu artırırken; öğrencilerin rekreasyonel aktivitelere aktif katılımı olumlu öznel iyi oluşu, pasif katılım ise olumsuz öznel iyi oluşu artırmaktadır.
Eğitim stresi mutluluk serbest zaman rekreasyon aktif katılım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "