BibTex RIS Kaynak Göster

VERIFYING MISCONCEPTION IN IMPLEMENTATION OF L’HOSPITAL RULE

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 21 - 31, 01.09.2014

Öz

The purpose of this study was to investigate miscoceptions when L’hospital rule was executed in analysis I course of faculty of engineering. Two questions which involve İ-İ uncertainty were selected for this study. Therefore, students’ perceptions related to uncertainty conception could be determined. The qualitative study was used in nature. Data were analyzed with content analysis such that sorting, coding and classifying were alternated. Moreover, qualitative results were obtained by means of descriptive statistics. Hereby, misconceptions were categorized by four types.

Kaynakça

  • Kavram yanılgısının oluşmasının sebeplerinden biri kavramsal öğrenmenin gerçekleşememesi ve öğrencilerin ezbere kaçmasından kaynaklanmaktadır. Bâki ve Çekmez (2012) limitin formal tanımı ile alakalı yaptıkları çalışmada, öğrencileri ߜ gibi limit tanımı içindeki değişkenlere ait yorum yapmakta zorlandıkları, bunun yerine ezberleme yoluna gittikleri sonucuna ulaşmışlardır.
  • Kaplan, İşleyen ve Öztürk (2011) öğrencilerin oran ile miktarı karıştırdıklarını, oran orantı konusunu kesir konusundaki eksikliklerinden dolayı yapılandıramadıklarını belirtmişlerdir. Dolayısıyla L’hospital kuralının uygulanışında ortaya çıkan kavram yanılgılarını giderebilmek için belirsizlik, sonsuzluk kavramlarının sadece tanımları üzerinde değil kavramsal anlamları üzerinde de durulmalıdır.
  • Okullardaki öğretmenler ve üniversitelerdeki öğretim üyeleri kavram yanılgısı ile alakalı seminerlere katılarak, öğrencilerde oluşabilecek yanılgılar ile alakalı bilgilendirilebilirler. A grubu B grubu

L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 21 - 31, 01.09.2014

Öz

Çalısmanın amacı matematik analiz dersinde mühendislik ögrencilerinin L’hospital kuralını kullanırken sergiledikleri kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalısma için sonsuz eksi sonsuz belirsizligini içeren sorular seçilmistir. Böylece ögrencilerin belirsizlik kavramı ile alakalı algılarının da açıgaçıkarılması amaçlanmıstır. Çalısma nitel arastırma yaklasımı ile gerçeklestirilmistir. Veriler içerik analizi (ayıklama, kodlama, sınıflama) kullanılarak sınıflandırılmıs ve betimsel istatistik ile sayısal sonuçlar elde edilmistir. Ögrencilerin kavram yanılgıları için dört kategoride toplanmıstır.

Kaynakça

  • Kavram yanılgısının oluşmasının sebeplerinden biri kavramsal öğrenmenin gerçekleşememesi ve öğrencilerin ezbere kaçmasından kaynaklanmaktadır. Bâki ve Çekmez (2012) limitin formal tanımı ile alakalı yaptıkları çalışmada, öğrencileri ߜ gibi limit tanımı içindeki değişkenlere ait yorum yapmakta zorlandıkları, bunun yerine ezberleme yoluna gittikleri sonucuna ulaşmışlardır.
  • Kaplan, İşleyen ve Öztürk (2011) öğrencilerin oran ile miktarı karıştırdıklarını, oran orantı konusunu kesir konusundaki eksikliklerinden dolayı yapılandıramadıklarını belirtmişlerdir. Dolayısıyla L’hospital kuralının uygulanışında ortaya çıkan kavram yanılgılarını giderebilmek için belirsizlik, sonsuzluk kavramlarının sadece tanımları üzerinde değil kavramsal anlamları üzerinde de durulmalıdır.
  • Okullardaki öğretmenler ve üniversitelerdeki öğretim üyeleri kavram yanılgısı ile alakalı seminerlere katılarak, öğrencilerde oluşabilecek yanılgılar ile alakalı bilgilendirilebilirler. A grubu B grubu
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Esra Arıkan Bu kişi benim

Erdogan Mehmet Özkan Bu kişi benim

Hasan Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arıkan, E. E., Özkan, E. M., & Ünal, H. (2014). L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI. Journal of Educational Science, 2(3), 21-31.
AMA Arıkan EE, Özkan EM, Ünal H. L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI. Journal of Educational Science. Eylül 2014;2(3):21-31.
Chicago Arıkan, Elif Esra, Erdogan Mehmet Özkan, ve Hasan Ünal. “L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI”. Journal of Educational Science 2, sy. 3 (Eylül 2014): 21-31.
EndNote Arıkan EE, Özkan EM, Ünal H (01 Eylül 2014) L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI. Journal of Educational Science 2 3 21–31.
IEEE E. E. Arıkan, E. M. Özkan, ve H. Ünal, “L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI”, Journal of Educational Science, c. 2, sy. 3, ss. 21–31, 2014.
ISNAD Arıkan, Elif Esra vd. “L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI”. Journal of Educational Science 2/3 (Eylül 2014), 21-31.
JAMA Arıkan EE, Özkan EM, Ünal H. L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI. Journal of Educational Science. 2014;2:21–31.
MLA Arıkan, Elif Esra vd. “L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI”. Journal of Educational Science, c. 2, sy. 3, 2014, ss. 21-31.
Vancouver Arıkan EE, Özkan EM, Ünal H. L’HOSPITAL KURALININ UYGULAMASINDA İNCELENEN KAVRAM YANILGILARI. Journal of Educational Science. 2014;2(3):21-3.