In this case study, opinions of Ankara University Erasmus mobility students were analyzed about their experiences at host Erasmus universities. The aim of the study is to learn the experiences of Ankara University mobility students, find out the reasons of attending Erasmus mobility, the good examples they experienced and discuss whether it changes according to a host country. It is a case study examining the views of Ankara University Erasmus mobility students. A case study research method is used in many situations. It is used very often in education, social sciences, political science, sociology, anthropology, etc. The positive feature of case study is that the researchers can have the holistic and meaningful characteristics of real-life events (Yin, 2009). All data were collected with digital questionnaires. Based on empirical data, the research focuses on the added value of Erasmus student mobility. The qualitative analysis was conducted using MAXQDA 11 program. Results showed that language learning and living in a different culture are the main reasons of participating in Erasmus mobility. Good practices were discussed according to academic, social and psychical dimensions. In academic dimension, students liked mostly courses, instructors, academic development opportunities and language learning opportunities. In social dimension good guidance, attitudes toward students, flexible bureaucracy and multicultural learning environments are most liked attributes of host universities. In physical dimension students indicated their positive views about accommodation, technical facilities, facilities for study and facilities for handicapped students. Ankara University students indicated numerous good implications at their host universities and the programme seems to achieve its goal. Although the programme seems to achieve its goal further researches are needed to analyse its effect on students’ future life
Erasmus student mobility higher education good practices views of mobility students
Bu durum çalışmasında Ankara Üniversitesi Erasmus değişim programına katılan öğrencilerin görüşlerine göre yurtdışındaki üniversitelerdeki iyi uygulamalar belirlenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacı Ankara Üniversitesi değişim programına katılan öğrencilerin deneyimlerini öğrenmek, bu programa neden katıldıklarını, yaşadıkları iyi uygulamaları tespit etmek ve uygulamalar arasındaki farklılığın gidilen ülkelere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Aşağıdaki araştırma sorularına yanıt aranmıştır: Öğrencilerin Erasmus programına katılma nedenleri nelerdir? Gidilen üniversitelerdeki iyi uygulamalar nelerdir? İyi uygulamalar gidilen ülkeye göre farklılaşmakta mıdır? Araştırma durum çalışması niteliğindedir. Durum çalışmaları eğitim, sosyoloji, antropoloji gibi sosyal bilimlerin farklı alanlarında kullanılabilir. Durum çalışmasının olumlu yanı araştırmacıların gerçek yaşam koşullarına ilişkin anlamlı ve bütünsel bir bakış açısı kazanabilmesidir (Yin, 2009). Bu çalışmada da Ankara Üniversitesi Erasmus programı değişim programına katılan öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak programın Türk öğrenciler açısından iyi uygulamalar olarak adlandırılabilecek boyutları belirlenmiştir. Veriler öğrencilere uyrulanan anket ve açık uçlu sorularla toplanmıştır. Araştırmada Ankara Üniversitesinin 11 farklı fakültesi, 4 enstitsü ve 1 meslek yüksekokulundan Erasmus değişim programına katılmış olan 65 kız (%68.4), 30 erkek (%31.6) toplam 95 öğrencinin görüşleri alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 56.8’i (n: 54) sosyal bilimler, %43.2’si fen bilimleri (n: 41) öğrencileridir. Öğrencilerin %80’i lisans, %20’si lisansüstü programlarda kayıtlıdır. Araştırmada MAXQDA 11 programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin Erasmus programına katılmalarının ana amacının dil öğrenme ve farklı bir kültürde yaşama isteği olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmada gidilen üniversitelerdeki iyi uygulamalar akademik, sosyal ve fiziki boyutlar açısından icelenmiştir. Akademik açıdan bakıldığında öğrenciler dersler, öğretim üyeleri, akademik gelişim olanakları ve dil öğrenme olanaklarına ilişkin olumlu görüşleri belirtmişlerdir. Sosyal boyutta gidilen üniversitedeki yönlendirme ve danışmanlık hizmetlerinin iyiliği, öğrencilere karşı tutumlar, esnek bürokrasi ve çokkültürlü öğrenme ortamları iyi uygulamalar olarak gösterilmiştir. Fiziki boyutta teknik olanaklar, çalışma ortamları ve engelli öğrenciler için sağlanan olanaklar iyi uygulamalar olarak belirtilmiştir. Ankara Üniversitesi öğrencileri gittikleri Erasmus üniversitelerine ilişkin çok farklı iyi uygulama örnekleri belirtmişleridir. Bu boyutları ile bakıldığında Erasmus programının amacına ulaştığı söylenebilir. Ancak programın öğrencilerin iş yaşamına etkilerine ilişkin çalışmalara ihtiyaç vardır
Erasmus öğrenci hareketliliği yükseköğretim iyi uygulamalar öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 5 |