Individuals may prefer to learn a language in various ways and there may be some factors that influence their ability to learn a foreign language. In this regard, research on learning styles may shed light on the possible reasons why there are differences on students’ level of success in foreign language classroom. Thus, the present study examines the perceptual learning style preferences of Turkish high school students. The first aim of the study is to investigate whether the perceptual learning style preferences of the students vary in terms of gender and proficiency level. Second, this study intends to examine the relation between perceptual learning styles and language proficiency.
The study has a mixed-methods design, so Perceptual Learning Style Preferences Questionnaire was used to collect data and semi-structured interviews were conducted. Also, the respondents’ language proficiency levels were elaborated via the results of the placement test. The population of the study includes high school English as Foreign Language students and the sample consists of one hundred 9th grade high school students.
The findings indicate that kinesthetic style is the most preferred followed by auditory and visual styles whereas group learning style is the least. Further, pre-intermediate level female students prefer visual style more than the elementary level females. Third, a statistically negative correlation between the respondents’ perceptual learning style preferences and their language proficiency is found, but interview data reported positive influence of knowing preferred learning style on the foreign language achievement.
Gender and proficiency level may influence the learning style preferences, so language teachers should vary their teaching styles by considering the factors such as gender and proficiency level of their students. Additionally, recognizing the preferred learning style may positively help the language learner in the foreign language classroom, so language teachers may apply some instruments to the students in the beginning of the school year in order to reveal their preferred learning style and teachers should inform their students on this issue.
Keywords: Learning styles, English language proficiency, high school students.
Learning styles English language proficiency high school students
Bireysel öğrenme farklılıklarının dil öğrenmeye etkisi olduğu pek çok uzman tarafından kabul edilen bir gerçektir. Öğrenme stilleri de yabancı dil öğrenimini etkileyen bireysel öğrenme farklılıklarından biridir. Bu çalışma Türk lise öğrencilerinin algısal öğrenme stili tercihlerini incelemektedir. Çalışmanın ilk amacı öğrencilerin algısal öğrenme stillerinin cinsiyet ve dil yeterliliği seviyesine göre değişiklik gösterip göstermediğini incelemektir. Ayrıca, bu çalışma algısal öğrenme stilleri ile dil yeterliliği arasındaki ilişkiyi de incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada karma-yöntem kullanılmıştır, yani veri toplamak için Reid (1987) tarafından geliştirilen Algısal Öğrenme Stili Tercihleri Envanteri kullanılmış ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler uygulanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin dil yeterlilik seviyesi seviye sınavı sonuçlarına göre belirlenmiştir. Çalışmanın evrenini İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencileri, örneklemini ise yüz tane 9. Sınıf lise öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel bulgular kinestetik stilin en çok tercih edilen stil olduğunu ve bunu işitsel ve görsel stilin takip ettiğini ancak grupla öğrenme stilinin en az tercih edilen stil olduğunu göstermiştir. Dahası görüşme verileri de bu nicel bulgular ile örtüşmekte ve özellikle grupla öğrenmenin en az tercih edilen stil olması konusunda gürültü, iletişim problemleri, grup içi sorumluluğun adil olmayışı gibi sebepler belirtilmektedir. Cinsiyet ve yabancı dil yeterliliğinin öğrenme stili tercihlerine etkisi incelendiğinde ise ara düzey kız öğrencilerin görsel stili temel düzey kız öğrencilerden daha fazla tercih ettikleri görülmüş ancak erkek öğrenciler arasında herhangi bir anlamlı fark bulunmamıştır. Son olarak, öğrencilerin algısal öğrenme stili tercihleri ile yabancı dil yeterliliği arasında istatistiksel açıdan negatif bir korelasyon bulunmuştur. Ancak görüşme verileri bu bulgunun tam tersini göstermektedir. Yani algısal öğrenme stilini bilmenin motivasyonu ve derse katılımı arttırdığı, konuyu daha iyi anlamayı sağladığı gibi olumlu etkileri ortaya konmuş, sonuç olarak yabancı dil yeterliliğini olumlu anlamda etkilediği belirlenmiştir. Bu çalışma cinsiyet ve yabancı dil yeterlilik seviyesinin öğrenme stili tercihlerini etkileyebileceğini göstermektedir, bu yüzden yabancı dil öğretmenleri bu etkenleri göz önüne alarak öğretme stillerini çeşitlendirmelidir. Ayrıca, nicel veriler öğrenme stili tercihi ile yabancı dil yeterliliği arasında olumsuz bir ilişki olduğunu göstermesine rağmen görüşme verileri öğrenme stili tercihini bilmenin yabancı dil başarısını olumlu yönde etkileyeceğini göstermiştir. Bu bağlamda, yabancı dil öğretmenleri ders yılı başında öğrencilerini öğrenme stili tercihleri hakkında bilgilendirmeli, mümkünse çeşitli anketler uygulayarak öğrencilerin tercih ettikleri stili fark etmelerine yardımcı olmaları gerekmektedir
Birincil Dil | En |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 6 |