Eğitim sosyal, kültürel ve ekonomik faktörlerden etkilenen, farklı aktörlerle bütünleştirilmesi gereken karmaşık bir sistemdir. Bu nedenle dijital çağda eğitimin mevcut durumu ve olası gelecek perspektifi birden fazla açıdan değerlendirilmelidir. Programlar ve uygulamalar bu değişimden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı dijital çağın eğitime yansımaları ve geleceğin mesleklerine uyum için yapılması gerekenler konusunda öğretim üyelerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenemenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 10 öğretim görevlisi oluşturmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ve içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin ve öğretmenlerin geleceğin mesleklerine uyum sağlamak için edinmeleri gereken ortak beceriler dijital okuryazarlık, dijital vatandaşlık ve takım çalışması olarak belirlenmiştir.
dijital çağ eğitim mesleklerin geleceği yapay zeka öğretim görevlisi
Education is a complex system that is affected by social, cultural and economic factors and needs to be integrated with different actors. For this reason, the current state of education in the digital age and its possible future perspective should be evaluated from more than one context.As the context of schooling changes when digital technologies are integrated into the education system, the future position of professions as well as programs and practices are affected by this change. The aim of this research is to reveal the views of faculty members on the reflections of the digital age on education and what needs to be done to adapt to the professions of the future. In this study, phenomenology method, one of the qualitative research methods, was used. The sample of the research consists of 10 lecturers. The data obtained as a result of the interviews were analyzed with descriptive analysis technique and content analysis technique. According to the findings of the research, the common skills that students and teachers need to acquire in order to adapt to the professions of the future are determined as digital literacy, digital citizenship and teamwork.
digital age education future of professions artificial intelligence lecturer
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 27 |